ADSL
Fra : Ole Heegaard

Dato : 14-11-01 17:33

Hej
Når jeg nu skal bestille Adsl skal jeg så vælge dynamisk ip adresse eller
fast ip adresse. Hvad er fordele/ulemper

Mvh
Ole

Fra : Steffen Andersen

Dato : 14-11-01 18:16

Hej Ole!

Hvis du vælger dynamiske IP, er det en fordel at vælge switch, dermed kan du
nemlig bare tilslutte ADSL modem -> uplink i switch -> netkort i PC. Dermed
kan hver enkel PC på netværket få deres egen dynamiske IP adresse!

Ved en fast IP er det en fordel at vælge router og switch/hub, routeren
deler nemlig den faste IP ud over netværket. Dermed er det ikke så enkelt at
skabe en direkte forbindelse til hver PC på netværket! (Dette er mere
sikkert med hensyn til hackere osv.)
Men gør det lidt sværere at skabe forbindelser til spil, server mm.
Her tilslutter du det ved ADSL modem -> router -> switch/hub -> netkort i
PC!

Håber det hjælper lidt!

Obs.: Er ikke nogen netværks ekspert!

Med Venlig Hilsen
Steffen A

Fra : jan

Dato : 14-11-01 18:41

det med at tilslutte en switch og så få direkte internet til begge computer
og egen dynamiske ip, kan man også det med en hub ? eller skal det være en
switch?

Fra : Steffen Andersen

Dato : 14-11-01 18:51

Hej!

Så vidt jeg ved kan du kun lade sig gøre med en switch!
Men måske en anden kan bekræfte det??

MVH
Steffen A

Fra : Ian Matheson

Dato : 14-11-01 19:25

Switch eller hub. Begge dele virker. En switch er i bund og grund hutigere
end end en hub, men det har ikke noget at sige ved adsl.

Fra : Steffen Andersen

Dato : 14-11-01 19:30

Ok, så misforståd jeg et af de tidligere indlæg!
Godt vi kunne få det afklaret!

MVH
Steffen A

Fra : Torben

Dato : 15-11-01 22:14

> [...]
> Når jeg nu skal bestille Adsl skal jeg så vælge dynamisk ip adresse eller
> fast ip adresse. Hvad er fordele/ulemper

Fordelen ved en fast ip er, at du er nemmere at finde på nettet, hvis du
kører servere.
Ulempen er den samme, Crackere har nemmere ved at finde dig...
Jeg har selv en dynamisk ip på mit TDC-abonnement, men det kunne ligesågodt
være en fast ip, da min ip kun skifter engang hver tredje uge sådan cirka.
Selvom du har en dynamisk ip, er du ikke udelukket fra at have en server,
der findes services som dyndns.. http://dyndns.org
Mvh Torben