Submit'e FORM til nyt vindue
Fra : Thïngmand

Dato : 14-11-01 17:08

Jeg har en form jeg gerne vil til at åbne et nyt vindue og dataen dertil,
når der bliver trykket på submit.

Eks.

I et input felt kan man skrive et søgeord. Når man trykker på "søg" åbner et
nyt vindue med en søgning på ordet i jubii

Hvordan gør man det?

Fra : Thomas Mollerup

Dato : 14-11-01 21:22

> I et input felt kan man skrive et søgeord. Når man trykker på "søg" åbner
et
> nyt vindue med en søgning på ordet i jubii
>
> Hvordan gør man det?

Du skal gøre noget i stil med:

<form action="http://soeg.jubii.dk/res.asp" name="jubii" target="_new">
<input type="text" name="soegeord">
<input type="hidden" name="loc" value="dk">
<input type="submit" value="Søg">
</form>

Hilsen
Thomas Mollerup

Fra : Thïngmand

Dato : 15-11-01 09:32

> [...]
> <input type="text" name="soegeord">
> <input type="hidden" name="loc" value="dk">

Glemte lige en vigtig detalje - form'en skal _både_ submit'e til et nyt
vindue og i sit eget.

Dertil havde jeg tænkt noget JavaScript fnidder, men hvad?

Fra : Thomas Mollerup

Dato : 15-11-01 17:58

> Glemte lige en vigtig detalje - form'en skal _både_ submit'e til et nyt
> vindue og i sit eget.
>
> Dertil havde jeg tænkt noget JavaScript fnidder, men hvad?

Okay det gør det straks lidt mere advanceret, prøve med:

<head>
<script>
function jubiiSearch(){

myOpenAWindow("http://soeg.jubii.dk/res.asp?loc=dk&soegeord="+myJubiiSearchF
orm.soegeord.value);

}

function myOpenAWindow(url){

windowID = window.open(url, 'myWindow', 'width=600, height=460,
resizable=1, status=1, left=300, top=200, menubar=0, scrollbars=0,
toolbar=0, location=0, directories=0');
return windowID;

}

</script>
</head>

<form name="myJubiiSearchForm" action="http://soeg.jubii.dk/res.asp"
onsubmit="jubiiSearch()">

Fra : Thïngmand

Dato : 16-11-01 10:02

> Okay det gør det straks lidt mere advanceret, prøve med:

Til eksemplet virker det fint, men den side der skal modtage input'et kræver
at det er sendt som POST...

Fra : Thomas Mollerup

Dato : 16-11-01 16:57

> Til eksemplet virker det fint, men den side der skal modtage input'et
kræver
> at det er sendt som POST...

Kan du så ikke bar skrive: method="post", i form tagen?

<form name="myJubiiSearchForm" method="post"