Ekstern adgang til netværket
Fra : Carsten Jessen

Dato : 14-11-01 09:09

Hej
Jeg vil gerne have adgang til min computer fra internettet. Jeg har Orange
ADSL med en router og uden fast IP.

Ved at installere "no-IP" (DNS-server tjeneste) kan jeg få adgang til min
router over nettet, men det er jo dybest set ikke særligt interessant.
Hvordan kommer jeg "igennnem" min router og ind på mit netværk?

MVH Carsten

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-11-01 22:47

"Carsten Jessen" <c.je@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:yEpI7.11$lw1.43171001@news.orangenet.dk...
> [...]
> router over nettet, men det er jo dybest set ikke særligt interessant.
> Hvordan kommer jeg "igennnem" min router og ind på mit netværk?

Du skal lave en port mapning på den port som den service du vil benytte, bruger.
Eks. hvis du vil have en web-server stående skal lave en port mapning på port 80,
så den peger på din PC.

Jeg kender ikke Orange ADSL router, så jeg ved ikke hvordan det gøres der (hvis
det kan lade sig gøre på Orange).

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Carsten Jessen

Dato : 18-11-01 21:29

> [...]
>
> --
> Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
> Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Hej Bjarne
Jeg er vist på et lidt lavere niveau. Jeg må indrømme jeg ikke aner hvad du
taler om, men min router er af mærket TECOM og jeg kan sætte nogle værdier
under "Bridging (VPI & VCI)" & "Routing (WAN & Routing table)". Jeg ved ikke
om du med de oplysninger, måske kan hjælpe mig lidt videre.

MVH Carsten