802.1P Support?? på et 3com Netværkskort!
Fra : Michael Thomsen

Dato : 14-11-01 02:04

Hejsa

Er der nogen her inde der kan hjælpe mig..
Jeg har fundet en instilling på mit netkort som hedder 802.1P Support (Kan
sættes til Enable eller Disable).

Nu er problemet bare at jeg ikke aner hvad det er...
Jeg har søgt lidt på google og diverse andre søgemaskiner, men har stadig
ikke fået en ordentlig forklaring..

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Mvh Michael

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-11-01 07:23

On Wed, 14 Nov 2001 02:03:42 +0100, "Michael Thomsen"
<Gichael@hunters.dk> wrote:

> Jeg har fundet en instilling på mit netkort som hedder 802.1P Support
> Nu er problemet bare at jeg ikke aner hvad det er...

802.1P er en IEEE-standard, der bruges til at signallere
prioritet på L2. I et hjemmenetværk er der ikke noget at bruge
det til.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Michael Thomsen

Dato : 14-11-01 12:21

Okay Nu bliver du nød til at give mig en idiot sikker forklarig.. Jeg kan
godt se hvad du mener, men i hvilket sammen hing??

Hvad er en IEEE-standard.

Prioritet på L2? L2??

HVad skal der sættes op i et netværk før at den skal aktiveres??

Mvh Michael
P.S Og i hvilket sammen hing kan jeg bruge det med min HP 2524m?? Jeg har et
problem med at 3Com laver fejl når de copiere igennem switchen.. ´Har det
evt noget at gøre med at det ikke aktiveret..??

http://www.hp.com/rnd/products/switches/switch2524-2512/specs.htm

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-11-01 15:13

http://www.ieee.org/

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=osi

> HVad skal der sættes op i et netværk før at den skal aktiveres??

Operativsystemet skal sætte 802.1P for de applikationer (eller
protokoller) man ønsker at prioritere, og netværksudstyret skal
forstå 802.1P samt bruge det aktivt til QoS.

> P.S Og i hvilket sammen hing kan jeg bruge det med min HP 2524m??

Du stiller spørgsmål om konfiguration af en specifik teknologi,
men lyder som om du ikke helt har har forstået, hvad det over-
hovedet skal bruges til.

Så: Hvad er det egentlig, du ønsker at opnå?

> Jeg har et problem med at 3Com laver fejl når de copiere igennem
> switchen.. ´Har det evt noget at gøre med at det ikke aktiveret..??

Sandsynligvis ikke.

Hvad er det for nogle fejl du oplever? Hvordan kører du hastighed
og duplex?

-A

Fra : Michael Thomsen

Dato : 14-11-01 16:02

Jeg aner ikke hvad 802.1P support er.. :)

Læser dine link bagefter, og håber på at bliver klogere :)

Fejlen med switchen er at 3com netkort sender fejl pakker.. Og det er alle
3com netkort.. Jeg har ikke set fejlen ved andre kort end 3com, så jeg ved
ikke om det bare er et eller andet med 3com og Hp..

Mvh Michael

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-11-01 22:12

"Michael Thomsen" <Gichael@hunters.dk> wrote in message
> [...]
> 3com netkort.. Jeg har ikke set fejlen ved andre kort end 3com, så jeg ved
> ikke om det bare er et eller andet med 3com og Hp..

Har du opdateret din switch til sidste nye firmware? , der er nogle ret
nasty bugs i den hvis det er den allerførste version..

/Dennis

Fra : Michael Thomsen

Dato : 15-11-01 08:17

Det har jeg ikke dennis.. Men det var da en ide.. Den er nemlig den første
"version".

Mvh Michael