Hjælpp...Ingen signal fra pc til Skærmen:-~
Fra : Le Huy

Dato : 13-11-01 23:40

Hi alle sammen!

Hver gang jeg starter min pc op, og hvis der kommer 2 BEEP lyd, kan jeg med
det samme konstatere, at min MONITOR ingen Signal fra PC får.

Men ligeså snart der kommer Kun 1 beep-lyd, kan monitoren modtager signale..

Men det sker meget oftest, at de 2 beep-lyd kommer ved opstart pc og
bevirker derfor ingen signal/billede på skærmen..Det er jeg meget
irriterende og træt af et ..dammmm

Som følge af problemmet tog jeg mit lydkort og tv-kort for at afprøve, at
de ikke var dem, der laver ravage til problemmet..Men akk, problemmet var
stadigvæk der med INGEN SIGNAL....

KonKlusion:: det må kun være mit grafik-kort eller mothertbord, der er årsag
til problemmet, ELLER HVAD?????????????

Eller kan det være min PSW, der ikke leverer strøm nok????????

Dammm, jeg er på bar bunddddd....huhuhu.. håb I vil hjælpe mig.

På forhånd tak

Min pc-konfiguration::::: Grafik-kort. Asus geforce 2 32 MB DELUX
LYDKORT SoundBlast Live Platinium 5.1
Tv- Tunerkort Hauppage med radio og text
Motherbord ABIT K7A- RAID
DVD 16X DVD PIONER 16O5
BRÆNDER PLEXTOR 16X
DIGIdOC == TEMPERATUR følelse
5 blæser

Fra : Leony

Dato : 14-11-01 07:18

"Le Huy" <Han_tinh24@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men ligeså snart der kommer Kun 1 beep-lyd, kan monitoren modtager
signale..

Et beep i POST betyder at den har klaret skærene og alt kører som det skal.
Dette gælder vist for alle bundkort.

> Men det sker meget oftest, at de 2 beep-lyd kommer ved opstart pc og
> bevirker derfor ingen signal/billede på skærmen..Det er jeg meget
> irriterende og træt af et ..dammmm

http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml ifølge denne side er de 2
beep udtryk for memoryfejl, kaput RAM med andre ord.
Men måske er der noget galt med grafikkortet eller med grafikkortets RAM.
Prøv at teste det i en anden maskine, hvis du ikke har gjort det.

> Som følge af problemmet tog jeg mit lydkort og tv-kort for at afprøve, at
> de ikke var dem, der laver ravage til problemmet..Men akk, problemmet var
> stadigvæk der med INGEN SIGNAL....

Hvis computeren er begyndt at lave 2 beep efter installationen af en af
disse 2 enheder, kunne det tænkes det var det. Hvis computeren derimod har
kørt upåklageligt i et halvt år, skulle det være mærkeligt at der pludselig
opstod en konflikt. Afinstallerede du driverne da du testede. Kunne måske
være en eller anden bizar driverkonflikt. Har du tjekket FAQ på
producenternes hjemmesider - det kunne jo godt være at et hauppage tv kunne
forårsage en konflikt med dit grafik hvis der er et soundblaster live
lydkort installeret. Det skulle være mærkeligt, men hvem ved.

> KonKlusion:: det må kun være mit grafik-kort eller mothertbord, der er
årsag
> til problemmet, ELLER HVAD?????????????

Det kunne måske også være dine RAM den er gal med. Prøv at bytte om på dem
eller tag dem ud og kun kør med en blok, hvis det ikke virker, så prøv med
en anden blok. Lån eventuelt en blok af en du kender og prøv med den for at
se om problemet stadig er der.
Husk at den skal sidde i sokkel 1, du kan læse manualen hvad det er for en
af dem.
Hvis den laver problemer med RAM der virker i en anden maskine, er det nok
dit motherboard den er gal med.
Hvis du har mulighed for at teste grafikkortet i et andet bundkort så ville
det være toppen. Hvis der så er det samme problem, må det være grafikkortet
den er gal med. Ellers prøv at henvende dig der hvor du har købt det, det
kan være det er del af en defekt sending eller lignende og så får du det vel
byttet med det samme.

Håber du kan bruge noget af dette.

Leony