FSB på MSI K7T266A Pro 2 RU ???
Fra : Mureren

Dato : 13-11-01 22:58

Hejsa....

Har lige monteret MSI K7T266A Pro 2 RU bundkort, Athlon XP 1600+,
Molex-køler, 512MB Crucial PC2100 DDR-Ram samt et MSI 8836 Geforce 2Ti Pro2
grafikkort.

Jeg kan simpelthen ikke få lov at ændre FSB'en fra 100 til 133 !!!
Hver gang jeg prøver at sætte den i BIOS, kan jeg ikke boote op bagefter.
Ikke engang med High Performance Defaults virker det...
Har så installeret Fuzzy Logic, for at forsøge at gøre det der, men når jeg
vil starte Fuzzy får jeg en fejlmeddelselse "Load Hardware Monitor NT Driver
failed", og så sker der bare intet ??
Hvor er den driver, og hvilket program/hardware hører den til ??

Det eneste der virker er BIOS Defaults, og det er jeg sgu' ikke tilfreds
med, der får jeg kun 1050 Mhz !

Nogen der har gode ideer ???
OS er Win2K.....

Mureren
(det er ikke første gang jeg poster denne besked *G*)

Fra : Brian Binnerup

Dato : 14-11-01 17:39

Du skal ikke bruge High Performance Defaults...den får de fleste maskiner
til at gå ned...

Brug BIOS defaults....

Så sæt til 133 bagefter...

Fra : mistral

Dato : 14-11-01 18:13

high performance virker fint på mit
msi k7t266 pro r
det er godt nok ikke 2'eren men det virker fint.
hvorfor skal man ikke bruge den ? mit windows xp har det med at genstarte
kan det mon være det ?

Fra : Mureren

Dato : 14-11-01 19:27

> Du skal ikke bruge High Performance Defaults...den får de fleste maskiner
> til at gå ned...
>
> Brug BIOS defaults....
>
> Så sæt til 133 bagefter...

Har godt set dine posts på MSI's forum *S*

Jeg fik lortet til at virke klokken 04.30 i nat
Anyway, bedre køling var svaret for mig, og jeg kan se på boardet at en
bedre PSU også har løst problemet for andre.....

Har du fundet ud af noget med de USB 2.0 porte/drivere ???

Jeg kan ikke finde den update på MS's website med "Microsoft USB-controller"
de anbefaler på MSI's hjemmeside !

Mureren

Fra : Oktafat-Java

Dato : 14-11-01 19:54

SNIP
> Har du fundet ud af noget med de USB 2.0 porte/drivere ???
>
> Jeg kan ikke finde den update på MS's website med "Microsoft USB-controller"
> de anbefaler på MSI's hjemmeside !
>
> Mureren

Hej Murer...... eller hvad?

Jeg fandt et indslag længere nede i gruppen der måske løser dit USB 2 problem.
Her som følger
Citat start: "Har læst på MSI hjemmesiden, at hvis man på nævnte bundkort vil bruge USB 2
med Win 2000 eller XP, så skal man efter installation af OS køre Windows
update og her hente en driver som updaten angiver. Læs evt. mere på
www.msi.com.tw
MVH
Kjeld"
Citat slut.

Og hermed med venlig hilsen Joe

Fra : Mureren

Dato : 14-11-01 21:03

> [...]
> med Win 2000 eller XP, så skal man efter installation af OS køre Windows
> update og her hente en driver som updaten angiver. Læs evt. mere på

Mange tak, men nej......de drivere findes ikke på Microsofts hjemmeside.
De lavede nogle betadrivere for længe siden, men de er udløbet, og medmindre
jeg vil sætte min pc til den 24.10.2001, så virker det ikke.....

Jeg har i mellemtiden fundet dette link:
http://www.orangemicro.com/updateusb2win.html

Jeg har installeret driveren, og nu er problemet med at Windows finder ny
hardware ved hver boot da ovre *S*
Desværre er det ikke helt nok !
Nu er der jo kommet en ny enhed i Enhedshåndteringen, under USB, der hedder
NEC PCI to USB Enhanced Host Controller !
Denne enhed har imidlertid et af de berygtede gule udråbstegn, og når man
kigger på egenskaber for enheden, så står der følgende: Enheden kunne ikke
starte. (Kode 10)

Nogen idéer ????

Mureren (den er god nok, og tilmed byggetekniker....*S*)

Fra : Brian Binnerup

Dato : 15-11-01 09:09

Jeg har fundet ud af så meget så der er drivere til Windows XP - men efter
d. 30 oktober - eller lign - så holdt de op med at virke - da der var
indbygget en timer...

Men der er ikke kommet nye drivere.

Og det med timeren har Microsoft ikke nævnt nogle steder...

Men hav lidt tålmodighed med det - det er jo mega nyt - og du har sikkert
heller ikke nogle USB 2.0 enheder?

Jeg kommer sikkert aldrig til at bruge det - jeg har et digital video
kamera - og det bruger FireWire - af samme grund har jeg et Audigy Player
lydkort - det har firewire indbygget - så sparer jeg et slot...

Fra : Mureren

Dato : 15-11-01 18:21

> Jeg har fundet ud af så meget så der er drivere til Windows XP - men efter
> d. 30 oktober - eller lign - så holdt de op med at virke - da der var
> indbygget en timer...

Helt nøjagtigt den 24.10.2000 !

> Men der er ikke kommet nye drivere.

Jo der er..... http://www.orangemicro.com/updateusb2win.html
De virker bare ikke ordentligt, jeg får en "!" ud for controlleren i
Enhedshåndtering, og en meddelelse der siger "Enheden kan ikke starte. (Kode
10)"
Hvad det så betyder aner jeg ikke
Men Win2K er da holdt op med at finde ny hardware ved hvert boot *S*

> Men hav lidt tålmodighed med det - det er jo mega nyt - og du har sikkert
> heller ikke nogle USB 2.0 enheder?

True.......

Mureren

Fra : Mureren

Dato : 16-11-01 13:17

> [...]
Driver
> failed", og så sker der bare intet ??
> Hvor er den driver, og hvilket program/hardware hører den til ??

Jeg har så fået svar fra MSI....

De skriver at Fuzzy Logic ikke kan køre under Win2K og XP....hvor fedt er
det ???

Mureren