Hvordan brænder man en cd-rom med lange fi~
Fra : ZUM

Dato : 13-11-01 22:09

Alt hvad jeg prøver ændrer "langtfilnavn.txt" til "langtf~1.txt".
Brænderen og flerne er på en Winslow maskine.
What to do ???

mvh Jan

Fra : Bruun

Dato : 13-11-01 22:18

Hejsa,
"ZUM" <zum@mail.flashmail.com> wrote in message
> Alt hvad jeg prøver ændrer "langtfilnavn.txt" til "langtf~1.txt".
> Brænderen og flerne er på en Winslow maskine.
> What to do ???

Du brænder formentlig cd'en i ISO format, således at alle typer OS kan læse
denne. ISO-formatet er efter min viden begrænset til 8+3 karaktere. Man kan
vist muligvis ændre den til flere karaktere. Nogle brænderprogrammer kan
vist. Men jeg er ikke sikker?

Mvh Kim Bruun

Fra : Kent Friis

Dato : 13-11-01 22:39

Den Tue, 13 Nov 2001 22:18:12 +0100 skrev Bruun:
> [...]
>vist muligvis ændre den til flere karaktere. Nogle brænderprogrammer kan

Man kan bruge Rock Ridge extensions, men bruger solaris ikke sit eget
filsystem til CD'er?

Mvh
Kent
--
Det skete i de dage i november engang
at de første kataloger satte hyggen igang

Fra : Bruun

Dato : 14-11-01 10:47

Hejsa,
"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> wrote in message

> Man kan bruge Rock Ridge extensions, men bruger solaris ikke sit eget
> filsystem til CD'er?

Jeg kender ikke til at Solaris anvender sit helt eget system. Jeg ved at
Solaris sagtens kan læse og håndtere cd'er brændt med ISO-format. Solaris 8
brænderfunktionen mener jeg oxo brænder i ISO format.

Mvh Kim Bruun

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-11-01 23:24

ZUM <zum@mail.flashmail.com> writes:

> Alt hvad jeg prøver ændrer "langtfilnavn.txt" til "langtf~1.txt".
> Brænderen og flerne er på en Winslow maskine.
> What to do ???

Lav ISO-filen med "mkhybrid" med -J og -r flagene.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 14-11-01 11:18

mkisofs -r -J ...

virker også. -J tilføjer Juliet-egenskaber, som er M$'s pendant til
Rock Ridge. Åbenbart kan man have begge i samme image. Uden -J var der
filer med lange navne som blev vist forkert på Windoze.

-J giver en masse unødvendig info om manglede filnavne i den mkisofs
jeg har, så en -quiet er nyttig!

--
mdc at manbw dk - MAN B&W Diesel A/S, Copenhagen
www.manbw.dk - Electronics & software dept.

Fra : Kent Friis

Dato : 14-11-01 18:38

Den 14 Nov 2001 11:18:28 +0100 skrev Mogens Dybæk Christensen:

> [...]
>Rock Ridge. Åbenbart kan man have begge i samme image. Uden -J var der
>filer med lange navne som blev vist forkert på Windoze.

Øh, hvad skal man lige med Joliet på en Solaris-boks?

Mvh
Kent

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-11-01 07:55

> Øh, hvad skal man lige med Joliet på en Solaris-boks?

Generelt er det da en god ide at tage hensyn til andre systemer. Jeg har
da flere gange brugt Linux-cd'er i en Windows-maskine, og Windows-cd'er
i en Linux-maskine.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 15-11-01 22:03

ZUM wrote:

> Alt hvad jeg prøver ændrer "langtfilnavn.txt" til "langtf~1.txt".
> Brænderen og flerne er på en Winslow maskine.
> What to do ???
>
> mvh Jan
Hej ZUM

I gamle dage (d.v.s. for et år siden), da jeg jeg ikke havde en 2 Mbit
ADSL linie, zippede jeg alle de filer, med "langfilnavn.txt" til en
eller flere filer med et kort filnavn "fil.zip" (8.3) med Winzip.
Solaris på x86 og SPARC kan udpakke .zip -filer uden problemer, med
unzip (?)
Så har du ikke problemet med brænding af iso-filer under Windoze, plus,
du kan måske spare lidt plads

OK, at zippe en *.tar.gz -fil er måske lidt underligt, men Micro$oft er
også underlig De har lavet et OS, der crasher "altid" som 95 % af
alle PC brugere gladeligt betaler for. (En evig beta test?)

Kent