/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Håndbremse justering
Fra : Tri
Vist : 1732 gange
200 point
Dato : 19-01-07 22:08

Hej!

Jeg har en gammel Audi 100 2.2E fra ´88 som trænger til at få justeret håndbremsen!

Er der nogen der kan forklare mig hvor & hvordan jeg skal gøre for at justere min håndbremse?

Tri

 
 
Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 19-01-07 23:06

Der plejer at være en møtrik på kablet til håndbremsen man kan stramme/løsne den på. Den sidder typisk inde i kabinen ved selve håndbremsen. Men ellers følg kablet - den burde ikke være til at tage fejl af når du finder den

Kommentar
Fra : dova


Dato : 19-01-07 23:33

Nu foreligger muligheden jo for, at det er fordi bremsebelægningen er ved at være slidt og trænger til udskiftning , at kablet er for slapt.

Så derfor bør du få det tjekket inden du begynder bare at stramme kablet. (som du i øvrigt heller ikke bør eksperimentere med, hvis du slet ikke har forstand på at rode med gamle biler.


mvh dova

Kommentar
Fra : Tri


Dato : 20-01-07 01:18

Jeg vil kikke på det, når det en gang er blevet så lyst at jeg kan se hvad jeg laver.

Tri

Accepteret svar
Fra : pims

Modtaget 200 point
Dato : 20-01-07 15:34

Den bedste måde at justere håndbremsen på, er at pille bremsetromlen af, blæse støvet væk,(hold dig for ansigtet når du gør det) og dernæst stramme bremsebakkerne op på det lille tandhjul som sidder på udrykkerarmen, i de fleste tilfælde. Det er ikke kun din håndbremse som er svag, det samme gælder når du træder på bremsepedalen.
Sørg for at der er lige nøjagtig frigang mellem tromle og bakker, så skulle den være der. Mvh. Pims

Kommentar
Fra : Always8382


Dato : 04-02-07 20:25

Anbefalelse kraftigt ikke at justere kablet inde i bilen. Af med tromlerne, kontroller hvor meget klods der er tilbage på bakkerne, kunne tryde på de var slidt lidt ned. Kontroller samtidig hjulcylinderne for utætheder mv. Tag forsigtigt en skruetrækker og tryk ind på stemplet i hver side og tjek om du kan presse dem forsigtigt ind. Tjek samtidig om der løber væske ud, hvis et af de to tilfælde passer, så skift hjulcylinderne med det samme, husk udluftning bagefter. Hvis du ikke er helt sikker, så hellere ofre lidt penge på at få en til at gøre det - det er trodsalt bilens bremser vi kigger på...

Mvh Klaus.

Godkendelse af svar
Fra : Tri


Dato : 05-02-07 00:02

Tak for svaret pims.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste