|
| Accepteret svar Fra : refi | Modtaget 110 point Dato : 20-11-06 22:52 |
|
Det var dog den mest åndsvage måde at regne tingene ud, jeg nogensinde har hørt.....
Hvem tror du betaler alle omkostninger - maskiner - rengøring osv......
Det er jo KUN et par ting du piller ud af en større helhed.....
| |
| Kommentar Fra : Paulus1 |
Dato : 21-11-06 00:46 |
|
Der kan ikke rigtigt generaliseres på den måde over forholdet mellem dit salg og din løn.
Nogle virksomheder er utroligt løntunge, hovedsageligt hele servicebranchen.
I andre virksomheder er teknologi (maskiner, forskning m.v.) en stor del af udgifterne.
Jeg tror du skal anskue tingene fra en lidt anden vinkel.
Til hvilken løn kan din chef finde en ny medarbejder, der kan sælge det samme som dig pr. dag/måned/år?
Er din løn på niveau med branchen generelt, og hvis den afviger, er der så en fornuftig forklaring?
| |
| Kommentar Fra : bentjuul |
Dato : 21-11-06 03:35 |
|
Man skal altid sælge sin arbejdskraft til den størst mulig løn dog set i lyset af at en virksomhed skal give overskud for at du kan bevare din beskæftigelse.
Din timeløn er 150 kr. hertil skal du lægge feriepenge, pension samt de øvrige sociale ydelser din arbejdsgiver skal betale for at have dig ansat. Udover dette er der forsikringer og mange andre udgifter ved at drive en virksomhed.
Så jeg ville ikke bruge den argumentation som du foreslår.
Jeg ville derimod påvise, hvis det er muligt, et øget arbejdstempo, din fleksibilitet, din villighed, din stabilitet, din dygtighed samt din fornemmelse af at det går virksomheden godt. Evt kan du sammenligne hvad andre får i timen i tilsvarende job. ( disse oplysninger kan du få i din fagforening)
Og ud fra det ovenstående så har du en forventning om en lønregulering og lad så arbejdgiveren komme med et udspil til størrelsen på en lønregulering.
Hvis du starter ud med et forslag til beløb - så vil det altid blive forhandlet mindre - lad arbejdsgiveren komme med et tal og så forhandel derudfra.
God forhandling
//bentjuul
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 21-11-06 08:52 |
|
Du kan ikke bruge din arbejdsgiver dækningsbidrag! Som bentjuul er inde på er der faktisk mange omkostninger ved at have ansatte udover lige din løn. Der er fx. arbejdsskadeforsikring der er lovpligtig, erhvervsforsikring (også afhængig af antal ansatte), ATP, finansieringsbidrag, bidrag til barselsfond som også lige er blevet lovpligtigt. Endvidere er der feriepenge, pension, løn under sygdom, graviditet og meget andet. Din arbejdsgiver skal simpelthen tjene penge for at I har en arbejdsplads - også i de sløve tider!
Når du skal forhandle løn, kan du selvfølgelig tage udgangspunkt i din markedspris - se på statistikker for dit område som fås hos din fagforening eller på nettet. Endvidere kan du se på om du har bevirket at omsætningen er steget som følge af god kundeservice o.lign - kræver at omsætningen selvfølgelig kan specificeres på salgsassistenterne. Hvis du påtager dig ekstra arbejde og overarbejde kan dette også tælle op.
Du skal på forhånd gøre dig klar hvad du vil have i lønforhøjelse - husk også at sætte en mindste forhøjelse. Tænk evt. i alternativer til løn fx personalegoder (internetforbindelse hjemme, abonnement på avis, fri telefon mv) eller forøgelse i pensionen....Husk endvidere at en lønforhandling ikke behøver at blive afgjort med det samme - I kan hver især tage jer en dags betænkningstid inden i hver især accepterer hhv. afslår!
Held & lykke
Mvh. Ampere
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 21-11-06 08:54 |
|
Ups - glemte lige - husk at sige til din arbejsgiver at du gerne vil have et møde med ham/hende og en lønforhandling - så kan I begge forberede jer og din arbejdsgiver kan nå at tænke over hvad der kan tilbydes.
Ampere
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 21-11-06 09:21 |
|
Du godeste. Den mangel på forståelse for firmaøkonomi ses eller kun på den alleryderste venstrefløj.
Hvis du producerer varer, værdi 34000 pr dag, kunne det se således ud.
Moms heraf 6800,- (direkte til statskassen)
Rest 27 200,-
Dele for fremstilling 14 000,-
Rest 13 200
Garantiforpligtigelser gæt 1400,-
Rest 11 800,-
Husleje 750,-
Varme el vand 1000
Forsikringer 1000
Rest 9050,-
Din løn 150 x 8 + (ca 40% til feriepenge og alt det sociale) = 1680,-
Rest 7370,-
Dvs ud af en omsætning på 27 200,- er måske 7370,- db dvs en dækningsgrad på 27%. I skal også betale for chefen, bogholderi. Der skal være penge til indkøb af ny maskineri osv osv.
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 21-11-06 09:35 |
| | |
|
Takker for svarene.
I har alle fortjent de 100 point men du får dem Refi. Man må nemlig altid sørger for at belønne folk der gør en opmærksom på galoperende åndssvaghed.
Jeg må erkende at min, gudskelov håbløse, evne udi pengesager ikke duer til at regne egen værdi ud sådan uden videre. Jeg er forbandet god til at skrue ting rigtigt sammen i en hulens fart, men penge har jeg ikke en dyt forstand på.
Jeg tror sgu bare jeg prøver at sige 180,- i timen og ser hvad der sker. Gode argumenter skal jeg nok finde på.
Werner
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 21-11-06 22:58 |
|
HEHEHEHE Du er sjov......og ærlig Good luck
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|