|
|
jamen, den vil jo bare få tomgangen til at stige/falde hvad skulle det hjælpe?
| |
|
Ahh.. det er vist ikke problemet..
| |
|
jamen det er jo ikke normalt at den falder
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 27-08-06 19:33 |
|
Skru din tomgangsskrue ½ omgang ud, så den for mere benzin.
Ellers prøv at hæve nålen i karburatoren og evt, dyse den op hvis den ikke er lovlig.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 27-08-06 19:33 |
|
RETTELSE...
Skru din blandingsskrue ½ omgang ud.... ikke din tomgangsskrue.
| |
|
så du mener altså at den får for lidt benzin i tomgangen og at tomgangsdysen muligvis skal dyses op?
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 27-08-06 19:39 |
|
man dyser aldrig en tomgangsdyse op. man skruer bare skruen lidt ud, så den åbner mere.
så skru den ½ omgang ud ca.
Er din scooter tunet? og så hvordan!
| |
|
når du skruer luftskruen ud for den jo også mere luft
og ja den kører med:
Athena alm cylinder kit
tun vario
Technigas next rør
| |
| Kommentar Fra : anton72 |
Dato : 27-08-06 21:59 |
| | |
|
hvorfor kommer du med den kommentar der flash?.. tror ikke du forstår problemet
| |
|
læste på dellorto hjemmeside at hvis tomgangsdysen var for lille, ville der gå et par sekunder før tomgangen vil falde helt ned?
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 28-08-06 17:14 |
|
Hæv nålen istedet for.
Hvilken dyse har du i, og hvvor stor er din karburator?
Til det sæt du har på, der bør den jo være minimum 17,5 og gerne 21!!!
Og så går den på baghjul.
Med athena cylinder og technigas next, så bør du også have en 27kg koblingstrykfjeder på.
| |
|
nålen er hævet maks, 12 mm dellorto dyse 88 og 34 tomgangsdyse, og karbuen vil jeg ikke have større.. og den går skam også nemt på baghjul nu
| |
|
nålen er hævet maks, 12 mm dellorto dyse 88 og 34 tomgangsdyse, og karbuen vil jeg ikke have større.. og den går skam også nemt på baghjul nu og der er også 27 kg trykfjeder i
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 28-08-06 18:56 |
|
Tja, så ved jeg ikke hvad det er, men hvorfor vil du ikke have en større karburator på?
Det er ellers sjovt.. ;)
| |
| Kommentar Fra : Flash77 |
Dato : 28-08-06 21:23 |
|
Citat hvorfor kommer du med den kommentar der flash?.. tror ikke du forstår problemet |
JO! Hvis nogen forstår dit problem, så skal jeg love dig for at det er mig! Jeg er TOTALT knallert freak - og jeg kører ALTID på min Puch Maxi alle de timer jeg er vågen. At køre på knallert er simpelthen meningen med livet - og når der er noget galt med kværnen er det som om hele meningen med ens liv forsvinder! Derfor må du aldrig tro at jeg ikke tager dit problem alvorligt! Har du tjekket at der ikke er kravlet en ko ind i din udstødning - så kan de godt tabe pusten når de går i tomgang. Hvis der er en ko derinde skal du simpelthen tage ved koens hale og trække den ud. Hvis den sidder meget fast kan du evt. binde halen fast i en lygtepæl og give fuld gas, så smutter koen lige ud af din udstødning og knallerten får nyt liv igen.
Jeg bor selv på langet, og det er tit der gemmer sig en ko i min udstødning - det er derfor jeg med stor sikkerhed kan sige dig at det er det der er dit problem.
| |
|
Flash sådan nogen som dig burde ikke være tilladet her, du ødelægger det for alle andre, hvis du ikke har noget ordentligt at komme med, så syntes jeg bare du skulle holde dig væk, og det lyder heller ikke til at du har den store forstand på knallert området, så måske du bare skulle holde dit pis for dig selv.
NoShyGuy:
Hmm, du mener ikke længere det kan være luftskrue indstilling som du var inde på tidligere ?
Og jeg vil helst bevare min 12 mm karburator, det skulle da også være muligt at få den til at gå ordentligt i tomgang.
Hvor er PalleBHansen når man har brug for ham?
| |
|
Vil lige tilføje at jeg har fået stilt luftskruen sådan at den kan ligge afsted uden af hakke når ejg har ventet på at tomgangen er faldet, men den falder jo stadig, nu kanden bare ligge ordentligt afsted..
| |
|
Arhhh...!! hvad skal jeg gøre
| |
|
Det er jo slet ikke unormalt at motorer falder lidt ned i omdr. når der er gået nogle sekunder, den skal jo have ædt overskudet af benzinen først, før den falder til ro.
Men den skal jo ikke falde længere ned end den store tomgangsskrue giver den lov til.
Men er problemet meget udtalt, kan det selvfølgelig også være at gaskabelet eller gasspjældet hænger lidt, og så er det jo også vigtigt at gaskabelet ikke er for stramt men kan rokkes et par mm når gassen er taget helt af.
Det er selvfølgelig vigtig at luftskruen er stillet rigtigt.
Og at en motor der er kommet langt ned i tomgang har sværere ved at tage ved fra start, og giver et par udsættere er heller ikke noget nyt. Der er jo en vis responstid indtil alt blandingen er optimal.
Så hvis du sætter tomgangen højt så er problemet ikke så stort.
VH Palle Hansen
| |
|
vil det sige jeg har gået og knoklet sådan med det, og så er det slet ikke noget galt?
Hvis jeg holder stille og giver fuldgas og kører 2 m og stopper igen så går den det også, kan der virkelig nå at komme så meget overskudent benzin på så kort tid? mener du stadig det er normalt? det ville da godt nok være herligt :d
| |
|
Tak for svaret pallebhansen. Og ang. ham flash der så er det jo ikke første gang man ser ham skrive sådan noget pis der, langt fra endda!
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|