Aflysning
Hvis Sterling aflyser en flyafgang, varsler Sterling uden ugrundet ophold kunden. Hvis en flyafgang aflyses, skal berørte passagerer:
1) tilbydes valget mellem ret til refusion eller omlægning af rejsen, som beskrevet i EU-forordning 261/2004, artikel 8,
2) tilbydes bistand, som beskrevet ovenfor i ”Forsinkelser”, afsnit 1, samt i tilfælde af omlægning af rejsen, bistand som beskrevet ovenfor i ”Forsinkelser”, afsnit 2, hvis det nye afgangstidspunkt er dagen efter,
3) have ret til kompensation, som beskrevet i EU-forordning 261/2004, artikel 7, medmindre Sterling giver meddelelse om aflysning:
- mindst to uger før planlagt afgang,
- mellem to uger og syv dage før planlagt afgang og tilbyder omlægning af rejsen med afgang højst to timer før og ankomst højst 4 timer efter planlagt tidspunkt, eller
- mindre end syv dage før planlagt afgang og tilbyder omlægning af rejsen med afgang højst en time og ankomst senest to timer efter planlagt tidspunkt.
Sterling har ikke pligt til at udbetale kompensation, hvis Sterling kan godtgøre, at aflysningen skyldes usædvanlige omstændigheder, som ikke kunne være undgået, selvom alle rimelige forholdsregler rent faktisk var truffet.
fra dette link
http://www.sterling.dk/da/home/rules/sterlingrules.htm#Forsinkelse-Anchor
Men prøv dog at ringe til Tjæreborg.... Rigtig god ferie