|
| Kommentar Fra : IceCap |
Dato : 09-08-06 23:21 |
| | |
| Accepteret svar Fra : Kim_Kristensen | Modtaget 100 point Dato : 10-08-06 21:08 |
|
VTi er blot en modelbetegnelse som GTi, RS, Sport osv. mens VTEC (hvilket du sikkert ved) er betegnelsen for systemet der styre ventilerne i motoren.
Er det en 1,6 har den jo 160 hk og en 1,8 169 hk, så det er sjældent Bedstemor And der har kørt i kirke i den hver søndag så den kan ha’ levet et hårdt liv. Den har ingen udpræget svage punkter men derfor kan der godt være noget på en 10 år gammel bil, så du skal være grundig med mekanikken. Med hensyn til rust er den gennemsnitlig og har den fået beskyttelse et par gange eller tre er der formegentlig ikke noget, hvis den aldrig har fået noget må du jo rundt og se om du kan finde noget rust. Når og hvis de begynder er det som regel ved bagerste skærmudskæring ved kofangeren, men uanset hvad kan man kan ikke være for grundig med en 10 år gammel bil. Alt efter din alder skadefri år kan det være en god ide at spørge forsikringsselskabet hvad de siger til det, unge mennesker og hurtige biler får den gerne til at finde den store lommeregner frem.
Med venlig hilsen Kim
| |
| Kommentar Fra : CiviC |
Dato : 10-08-06 22:40 |
|
Ja, gæt hvilken bil jeg har
Som Kim_Kristensen siger, har den jo nok ikke kørt stille og roligt. Jeg lavede samme fejl, da jeg købte min da den var 10 år (fra 1993). Motoren var så slidt, at da bilen blev 12, kostede det mig en ny motor (Kørte 400 på literen (og vi snakker olie)), udover alt det andet den har kostet mig.
En god ide, er at få testet bilen ved f.eks FDM INDEN man køber den. Så kan de 2500,- være lagt godt ud.
Mvh
CiViC
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|