|
| Prestigio udstødning Fra : Bml | Vist : 1130 gange 450 point Dato : 01-08-06 20:11 |
| | |
|
Nej, det samme.
VH Palle Hansen
| |
|
Nææ, ikke hvis du har omdyset og fjernet skiver, blindrør.
Vær tilfreds med din fart, eller brug mange penge og ærgelser på tuncylinder og karburator.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 02-08-06 22:05 |
|
Jeg tror at prestigio yder bedre, men jeg er ikke sikker.
En technigas next uden begrænsninger vil helt sikkert give mere på toppen og mere optræk, hvis du husker at skifte ruller til nogle som vejer mindre og skifte dysen i karburatoren til en meget større.
Du henter nemt 10 kmt med en technigas next, bare husk lettere ruller og større dyse.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 03-08-06 15:52 |
|
Du skal altid skifte dyse, eller kontrollere om den er stor nok, når du:
Ændre på cylinderen/topstykke, udstødning eller indsugning.
2taktere er meget følsomme motore, så de SKAL have den rigtige blanding.
http://www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm
Lidt hyggelæsning til den nysgerrige.
En knækpotte har meget ofte et større hulrum, og kan på den måde give en bedre afgang, samt stadig holde modstanden mod cylinderen.
Med den større afgang bliver cylinderen mere tømt for udstødningsgasser og den kan så suge mere ind. Deraf flere HK.
Samtidig giver den flere omdrejninger som også giver flere HK.
Ved valg af knækpotte gælder det om at finde en med et forrør som er så kort som muligt og så tykt som muligt. Det er min erfaring. ( disse er 70ccm modellerne, men stadig gode til 50ccm )
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 07-08-06 19:58 |
|
Den larmer en hel del mere, men den giver også masser af HK.
Så bor du i en stor by, så hold dig til en Prestigio.
Hvis du skifter til Next eller Prestigio, så skift også din dyse til en 70-76, for art få mere benzin.
Og skift din koblingstrykfjeder til en 27kg for at få flere omdrejninger.
| |
|
01-08-06 20:11 Yder denne udstødning bedre end mit ubegrænsede(30mm) forrør?? vil det gi' mere fart. Har en cpi oliver city
pallebhansen: Nej, det samme.
NoShyGuy: Jeg tror at prestigio yder bedre, men jeg er ikke sikker
NoShyGuy: Den larmer en hel del mere, men den giver også masser af HK.
NoShyGuy, nu må du bestemme dig, om den giver mere eller ej. Min mening er NEJ
NoShyGuy: Og skift din koblingstrykfjeder til en 27kg for at få flere omdrejninger?
Ææ, det er en helt alm. knallert uden tun, den kan slet ikke klare en strammere fjeder.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 08-08-06 22:12 |
|
Hehe.
Jeg kender ikke helt CPI udstødningen med 45 kmt forrør, men Prestigio plejer at være rigtig god hvis den får flere omdrejninger.
Den sparkede med Yamaha jog fine selection op på fra 60 kmt til 75 kmt.
Og jeg ved at den der virkelig satte pris på en kraftigere fjeder.
Istedet for fjederen så kan han også gå et gram ned på rullerne hvis den først trækker ordenligt når den kommer op i fart.
Jeg har ikke svært ved at bestemme mig. Trak bare min påstand tilbage da jeg jo ikke helt kender CPI udstødningen.
Og dog så blev det sagt på baggrund af at den kun bruger en sølle 64 dyse med 45 kmt udstødningen, hvilket for mig tyder på at der ikke er særlig meget gennemgang i den.
De fleste tunudstødninger som jeg har brugt til minarelli har gerne ville op over 76.
| |
|
CPIèn er født med et latterlig tyndt forrør, hvor hele udstødningsbegrænsningen er i.
Når den så får et stort forrør, er den meget fint afstemt, og ikke mange udstødninger kan give mere, så længe vi snakker standardcylinder og karburator.
Det er rigtigt at Stalker og de andre med samme motor skal have en ca 76 dyse i, og hvorfor at CPIèn så ikke skal, må skyldes anden opbygning, bl.a. en mindre karburator.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 09-08-06 19:20 |
|
Hader du lyden?
Hvordan er den?
Prutter den som om der konstant er choker på?
Eller hader du den fordi den er fesen og lyder som velo solex?
Held og lykke med projektet.
| |
| Accepteret svar Fra : NoShyGuy | Modtaget 450 point Dato : 10-08-06 09:09 |
|
Sådan lyder de fleste 2takt udstødninger.
Hvis du vil ha den dybe brummelyd, så skal du ha 4takter istedet for.
Med Prestigio eller Technigas next, der kommer den bare længere op i lyden og den bliver mere skinger og gennemtrængende.
Måske slipper du for den, da det måske ikke er 2taktlyden du hører, men blot lyden af dårlig kvalitet ( CPI )
| |
| Godkendelse af svar Fra : Bml |
Dato : 31-01-07 21:20 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|