|
| Ip telefoni Fra : Fijala | Vist : 2616 gange 500 point Dato : 27-06-06 21:45 |
|
Jeg er ved at overveje at gå over til Ip telefoni, men er ret grøn inden for området. derfor vil jeg gerne have lidt gode råd fra jer eksperter.
Jeg har bla. modtaget en reklame mail fra et dansk firma Telsom, men ved ikke rigtigt om det er billigt.
http://www.telsome.dk/?TId=11327518264
| |
| Kommentar Fra : yearhouse |
Dato : 27-06-06 22:01 |
|
Hej Fiala.
Jeg ar brugt IP-telefoni i en tre år nu....og det er godt nok billigt. Jeg har brugt samme selskab fra starten, da du hér kan få TELEFONISK support....
Mine gennemsnitlige regninger ligger på ca en hundred kroner.....og jeg ringer meget.
Der er lidt opsætning, man lige skal sætte sig ind i, og derfor var det vigtigt for mig, at kunne SNAKKE med en support.
Men prøv selv at vurdere:
www.redspot.dk
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 27-06-06 22:39 |
|
Prismessigt er de ikke så nemme at gennemskue og sammenligne, da der benyttes flere takseringsmodeller. Så man skal holde ørene stive og konsentrasionen skarpt indstillet på samtlige udgifter der vil indgå i betalingen, samt vælge ud fra det behov man måtte have af opkald. Der er ofte meget store udsving på priserne til udlandet, alt efter hvilken aftaler de forskellige selskaber har ude i verdenen.
Jeg vil i første omgang beholde fastnettet, indtil det er konstanteret at Ip'en virker stabilt. Dog kan mobilen til en vis grad benyttes i stedet for fastnettet, men her er der også en pris difference at regne på.
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 27-06-06 22:50 |
|
Nu er det fordi min fastnetregning i de sidste mdr. er eksploderet. 12-1300 pr. mdr inkl 1 stk. mobil
Der ved siden af er er 2 mobiler der er på sonofon selvhenter. Jeg selv har en mobil betalt af firmaet.
Det skal siges at vi er 4 der taler i telefon og der af er der tre der taler i hver deres mobil. Og hvem betaler gildet
Det vil jeg da gerne spare lidt på.
Min store knægt flytter nu hjemmefra og så kunne der jo nok blive en del ringeri. Han får sit eget adsl eller hvad det nu bliver til (Århus) så der ville det jo også være oplagt.
Jeg selv har firmabetalt bredbånd så det var jo let at koble ind over.
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 27-06-06 23:12 |
|
Ak Ja Fijala, jeg kender problematikken. Og jeg har dog kun en voksen datter, ud over min kone. Men de kan også få telefonregningen til at lyse i mørket!
Konen ringer meget til sydamerika, så hun har ikke mindre end to IP'telefoner til rådighed; jo jo Habla muy rapido Ellers havde det været alt fordyrt, for hun kan lide at snakke længe!
Datteren bruger fastnetten når hun har brugt sin taletid, og ikke kan blokke den gamle for en HUND til et nyt kort. Hun har prøvet med et standard mobil abonnement med gratis SMS, men hun fik en hilsen på over 5000 for et kvartal Men hun lære det vel, når hun selv skal betale det af egen lomme.
Andres erfarringer er ikke så gode som dem man selv høster!
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 28-06-06 00:58 |
|
Telsom lover meget i reklamerne, som de ikke holder.
Jeg har kørt med et telsom abbonnement, sideløbende med min normale fastnettelefon siden nytår, bare for at prøve om det virkede. Jeg har dog ikke den lejede box og nøjes derfor med 20 kr om måneden i abonnemet.
Min er faring er at det i lange perioder ikke er til at få forbindelse til andre fastnettelefoner med et telsom telefon.
Så den duer ikke i stedet for en sædvanlig fastnet.
Jeg har en hurtig og stabil internetforbindelse, udenom ethvert telefonabonnement, så det er ikke der der er fejl.
Men når man en sjælden gang får forbindelse, virker det fint.
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 11-07-06 17:52 |
|
Nu skal der så betales for denne måneds forbrug -----------------------1845,-
Nu er der blevet sat en drastisk stopper for de "ungers telefoni"
Så er det nu i skal på banen med det helt rigtige abonnement på ip telefoni, for som i kan regne ud så er jeg desperat.
Jeg har ikke besluttet mig for noget endnu og vil derfor lige afvente om ikke det kommer lidt flere indslag.
| |
| Kommentar Fra : Moggi |
Dato : 11-07-06 20:08 |
|
Lige et lille bidrag til debatten fra mig:
Vi har her i huset haft Telsome-abonnement i et lille år nu. Vi Bruger en Sipura 2100 adapter som også er købt der, og derfor er vores abonnement også det hvor vi fast giver 20 kr. og derudover giver vi 7 øre pr. min til fastnet og 78 øre til mobil.
I starten var der lidt problemer med ekko og forsinkelser, men efter en udemærket support-snak med Telsome blev disse problemer næsten elimineret. Snakken gik på at ændre opsætningen af adapteren lidt.
Så gik der et stykke tid hvor jeg var rigtig godt tilfreds med Telsome, men for nogle måneder siden (Ca. Marts) kunne vi pludselig ikke ringe til mobiltelefoner mere. Nu har vi 2 mobiltelefoner i huset hvor vi kan ringe fra, og det er da også billigere at ringe til andre mobiltelefoner fra dem end som med Tesome. Men alligevel syntes jeg at det var et irritationsmoment og jeg har 3 gange haft fat i Telsome-support for at få problemet løst. Hver gang har jeg fået at vide at de fejlmeldte min telefon, men der er stadig ingen løsning. Sidste gang gjorde jeg Telsome opmærksom på at jeg har vores fremtidige telefoni under overvejelse medmindre jeg får en meget hurtig løsning.
Udover alt dette skal du være klar over at hvis du bruger meget båndbredde (f.eks. downloads osv.) falder kvaliteten af eventuelle telefonsamtaler drastisk.
Denne kvalitetsforringelse kan undgås enten ved at stoppe downloads når du skal tale i telefon eller ved at installere netlimiter som er et program der kun tilllader pc'en at bruge den båndbredde som du har opgivet.
Endvidere skal du tilrådes at have mindst en 256/256 Kb forbindelse for optimal kvalitet.
Hvis du har internet hos eksempelvis Webspeed (TDC-Kabeltv) kan du for 129 kr. om måneden få IP-telefoni og her er det ligegyldigt hvilken hastighed du har på dit internet. Her sørger Webspeed for at du får rigeligt båndbredde til din telefon.
Mvh.
| |
| Kommentar Fra : yearhouse |
Dato : 11-07-06 20:16 |
|
Når du har Sipura 2100, skal du gå ind og opdatere, når der opstår problemer. Ved ikke om det løser DIT problem....men hér hjælper det som regel.
Jeg har osse haft lidt bøvl i starten. IP-telefoni er stadig lidt på "barneben" og jeg syntes vi skal ruste os med tålmodighed samt udvælge de "rigtige" udbydere. Det er så lidt svært endnu. Jeg må sige, at jeg har været heldig med Redspot
| |
| Kommentar Fra : Moggi |
Dato : 11-07-06 20:40 |
|
Umak:
Det kunne også for mig være interessant at høre mere om Unotel.
Så jeg åbner en ny tråd til formålet så jeg ikke bruger Fijalas tråd til egen vinding.
Mvh.
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 11-07-06 20:42 |
|
Tak Moggi for et godt indlæg, den vil jeg tage med i overvejelserne.
Nu kører jeg med en 2048/128 forbindelse, vil det sige at min download hastighed bør være større end de 128
yearhouse
jeg spurgte tidligere om de 89,- for Scandinavien løsningen er det så den pris der er tale om + opkaldsafgiften eller er det mig der misforstår
| |
| Kommentar Fra : Moggi |
Dato : 11-07-06 20:46 |
|
og redspot for den sags skyld..
Jeg har opdateret. Faktisk fik jeg på et tidspunkt opdateret så meget at telfonen slet ikke ville virke. Jeg blev da af Telsome rådet til at nedgradere igen.
Mvh.
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 11-07-06 20:55 |
| | |
| Kommentar Fra : Moggi |
Dato : 11-07-06 20:58 |
|
Ja.. Din downloadhastighed er de 2048 og er langt rigeligt men din uploadhastighed på 128 mener jeg er i underkanten til de selskaber vi her taler om.
Især hvis i vil kunne f.eks. surfe lidt på nettet og samtidig have en god kvalitet i telefonen.
| |
| Kommentar Fra : Moggi |
Dato : 11-07-06 21:05 |
|
Jeg kunne godt tænke mig at høre om jer der har Unotel og Redspot aldrig har haft problemer?
Ekko? Forsinkelser? Virker de i det hele taget bare perfekt altid?
Fijala: jeg syntes at forsinkelser i samtalerne er noget af det værste. Det vil sige at når jeg siger noget til dig kan der gå f.eks. 5 sek. inden du hører det og inden du hører det er du måske begyndt at tale. Dette indebærer at vi snart sidder og taler i munden på hinanden.. Vældig hyggeligt
| |
| Kommentar Fra : Moggi |
Dato : 11-07-06 21:41 |
|
Jeg oplevede - som nævnt - nogle problemer med forsinkelser og ekko i starten, men det hjalp en del da jeg af Telsome-support fik hjælp til at ændre opsætningen af min adapter.
Efter dette kan det ske en sjælden gang i mellem. Mest når jeg taler med andre som også har IP-telefoni. Ved nærmere eftertanke har jeg slet ikke oplevet det efter at jeg ikke længere kan ringe til mobiltelefoner (Marts måned). Så jeg kunne egentlig godt ønske at Telsome kunne løse mobil-problemet.
| |
| Kommentar Fra : Moggi |
Dato : 11-07-06 22:17 |
|
Ved for lidt båndbredde har jeg typisk oplevet "knasen" og ord der er blevet væk (korte udfald).
Det er rigtigt at faktisk alle selskaberne tilråder minimum 128/128 men hvis du går dem på klingen kan du godt få dem til at sige at der faktisk skal 256/256 til for at du kan få bedst mulig kvalitet.
Jeg havde selv en 512/128 da jeg startede med Telsome, men efter at jeg fik anbefalet 256/256 af supporten fik jeg opgraderet min forbindelse til 1024/256 og der var en mærkbar forskel.
Ja, jeg kan forstå dit problem. Nu skal jeg ikke kommentere dine børns ringeri men jeg kan sige at du med en minutpris på 78 øre til mobiltelefon kan ringe til en sådan i 123 minutter for 95,94 kr. med IP-telefoni.
Derudover er det gode - som også allerede er nævnt - en abonnementspris på 20 kr. om måneden og en minutpris på bare 7 øre til fastnet.
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 22-07-06 08:59 |
|
Moggi
Er du blevet klogere.
Jeg har besluttet mig for Unotel for det viser sig faktisk nu at min søn lige har skiftet sit mobil abonnement til Unotel og han har fundet en test han havde udskrevet til mig der viser at Unotel lige er blevet kåret som det billigste selskab i Danmark. Jeg kan desværre ikke lige finde den test, (har heller ikke ledt ret meget ).
Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu så der evt er nogle der har lidt mere på hjerte.
Indtil videre er du umak løbet med pointene
| |
| Kommentar Fra : Moggi |
Dato : 23-07-06 10:09 |
|
Ja jeg syntes at jeg har fået et bedre beslutningsgrundlag. Jeg har besluttet mig for at jeg bliver hos Telsome lidt endnu. Vil blive ved med at presse dem for en løsning på "mobilproblemet".
Dette fordi det også trods alt koster at skifte udbyder og så fordi jeg - som nævnt - ellers er godt tilfreds med dem.
Men hvis der går et stykke tid og jeg stadig ingen løsning har, vil jeg også seriøst overveje Unotel.
I hvert fald har jeg kun hørt dårligt om Telefin. De var på et tidspunkt i et af forbrugerprogrammerne på TV hvor der var intervews med en bunke af utilfredse kunder.
Musimi og V2TEL har vi desværre heller ikke hørt meget om i denne tråd.
Fair at Umak løber med pointene.
Mvh.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Fijala |
Dato : 28-07-06 15:26 |
|
Tak for svaret umak. Det ender med at det bliver Unotel. Jeg skal lige have trådene samlet op så er jeg igang.
Tak til andre for indlæg
| |
| Kommentar Fra : mubbur |
Dato : 27-02-09 15:42 |
|
Hej jeg bruger www.telefin.dk og koster 20 kr om måneden fungerer super godt, der er ikke så meget brok det funger bare
Hilsen Óli
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|