http://www.thansen.dk/product.asp?c=690747949&n=1709621229&pn=1709622355
Når du kigger på cylinderen her til højre, som står på hovedet, kan du se indsugningshullet, mellem de 2 skruehuller til at skrue studsen på:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=690747949&n=1709621277&pn=1709622621
Der i indsugningshullet sidder den hårdt hærdede plumb, som er et rundt rør, der gør hullet mindre.
Den er ikke til at bore i, derfor skal den fjernes på en anden måde.
Dengang fabrikken satte den i, blev det gjort, ved at dreje et spor/rille midt på den.
Så havde de et tilsvarende spor/rille halvvejs inde i indsugningshullet.
Så lagde de en låsering omkring plomben:
http://www.t2sport.dk/shop/default.asp?ProductID=2905
Klemte den godt ind i plombens sport, og skubbede plomben ind i indsugningshullet, hvor den sprang halvt ud inde i det spor der var i cylinderens indsugningshul.
Derfor er plomben låst.
Nu skal cylinderen af, og der bores et lille hul, helt opad plomben, (Et eller andet sted, top/side eller bund)indtil boret rammer låseringen, som er meget hård, så bores videre, kun lige gennem låseringen (2mm)
Bordet skal bide(Tage spån), og derfor trykkes hårdt uden at brække det når det borer i låseringen, ellers brændes spidsen af.
Så skulle cylinderen/plomben kunne rasles lidt med, så plomben falder ud. Nu er cylinderen boret.
Cylinder monteres med nye pakninger, uden at knække stempelringe, og kører nu 45km/t
Nu får du ikke mere for de 24 point
VH Palle Hansen