|
| Polo hit med start problemer Fra : mads13772 | Vist : 953 gange 100 point Dato : 19-01-06 18:21 |
|
Jeg har en polo hit fra 85´som har problemer med at starte når det er koldt eller fugtigt. Når den først er kommet igang, og den derefter slukkes med det samme, er der ingen problemer med at starte den igen. Det lyder som om der ikke er kraft nok i batteriet, starteren snurrer godt nok.
Der er skiftet: Batteri, tændspole, tændrør, - og + klemmer på batteri, stel forbindelse er tjekket. Batteriet viser 12,7 V når bilen er slukket og 13,7 når den er startet. Er der nogen der har yderligere forslag til hvad der kan være galt. Er ved at løbe tør for gode ideer....
| |
| Kommentar Fra : stjuma |
Dato : 19-01-06 18:25 |
|
Hej.
Prøv at rengøre kablerne, der hvor de er sat på batteriet. Tag kablerne af først, så du også får dem renset inde i. Sprøjt med solicone inden du sætter dem på igen.
Rens også stedet, hvor stelkablet går på stellet.
mvh
Steen.
| |
| Kommentar Fra : stjuma |
Dato : 19-01-06 18:26 |
|
Hej igen.
Jeg glemte, at du skal tjekke om kablerne er hele.
mvh
Steen.
| |
| Kommentar Fra : sverola |
Dato : 19-01-06 19:43 |
|
Det bedste du kan gøre er at gå ud nu hvor det er mørkt og få en til at vride nøglen mens du ser i motor rummet efter evt gnister ...
Det hænder at der er kondens på tændrørsledningerne så strømmen ikke springer hvor den skal nemlig inde i kablerne i stedet for udenpå...
Skulle du kunne se gnister et eller andet sted må du demontere kablerne (mærk dem først) tørre dem og give dem en gang silicone spray før du monterer dem igen...
Så kan det evt være din starter som måske trænger til et lille check (rensning af kul m m ) Det er ikke vanskeligt at demontere den og gøre den rent..og det kunne jo være at det var der ,der var en lidt dårlig forbindelse...Men det kan være mange ting som driller..Men prøv du nu først at checke dine kabler og giv så evt et tip tilbage ...
Mvh sverola
| |
| Kommentar Fra : pims |
Dato : 19-01-06 20:10 |
|
Den mest holdbare løsning, vil nok være at skifte dem til helt nye. Selv om du renser dem og gi'r dem silicone, vil problemet før eller siden genopstå.
Hilsen Pims
| |
| Kommentar Fra : sverola |
Dato : 19-01-06 20:19 |
|
Læste lige dit spørgsmål igennem en gang til og overså en lille detalje.Du har checket spændingen på batteriet men ikke amperene ,,,,,Prøv næste gang du skal starte og der er en anden bil i nærheden at bruge startkabler..Det kan være at der er for få ampere på dit batteri ...Du har vel checket syrestanden i batteriet??? Evt efterfyld med destilleret vand...Er der for lidt vand kan det resultere i for lidt start strøm ved kold motor..
Mvh sverola
| |
| Kommentar Fra : stjuma |
Dato : 19-01-06 20:28 |
|
Hej.
Når der er startproblemer, så kunne det være, at der ikke er for meget strøm (Læs: ampere).
Næste gang, du får den startet, så kør en lang tur, inden du slukker den igen. Kører du mange korte ture? Så er det løsningen.
Det kan også være at batteriet simpelt hen er slidt op.
mvh
Steen.
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 20-01-06 00:17 |
|
du skal ikke bruge silicone på batteripolerne.
Når du har afmonteret kablerne og renset poler og kabelsko med fint smergellærred, skal du tørre oversiden af batteriet grundigt med en klud, der fugtet med lidt benzin (det er den bedste vandfortrænger), derefter giver du polerne lidt KOBBERPASTA, så genmonterer du kablerne og giver det hele en let siliconetåge.
Men som de øvrige skriver, skal du kontrollere de øvrige fejlkilder.
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 20-01-06 00:19 |
|
glemte at skrive:
12,7v er i underkanten. Ubelastet har et godt batteri 13,2
| |
| Accepteret svar Fra : kogalejy | Modtaget 100 point Dato : 20-01-06 02:03 |
|
Når du har skiftet alt det du skriver om og at din starter virker så er det jo i orden, det der er tilbage er om der kommer benzin frem hurtigt nok, og om der er tænding, for at kontrollere benzinen er det jo simpelt nok ved at hive en slange af før karburatoren, kommer benzinen er det så tændingen,kontroller om kontakterne i strømfordeleren ikke står for tæt, de skal være ca 0.4-0,5
m.m. når de er helt åbne, sæt vognen i 4. gear og skub til kontakterne åbner max. hiv en ledning af og se om den gnister mod stel når motoren løber, sæt den evt. på et gammelt tændrør og læg det på motorblokken. Hvis benzinen svigter kan det være at den er løbet tilbage til tanken, prøv at køre
længe med starteren medens slangen er af og se om den ikke kommer på et tidspunkt.De basale krav for at kunne starte er om der er benzin fremme og tænding til at antænde den, det er altid det første man kontrollerer inden man begynder af udskifte bilen stump for stump. Mvh. K.
| |
| Kommentar Fra : IcePrayer |
Dato : 07-02-06 10:54 |
|
Prøv at måle modstanden(ohm) i dine tændkabler...
Den skal svare overens med det der står på kablet... Tallet er angivet i ohm/meter, så du skal lige finde ud af hvor lange kablerne er, og gange op...
| |
| Kommentar Fra : mads13772 |
Dato : 07-02-06 15:07 |
|
Nu har jeg fået løst problemet med bilen...... det viste sig bare at kondensatoren og platinerne det var galt med.... nu køre den fint igen..... Tak for alle kommentarene, og hjælpen.
| |
| Godkendelse af svar Fra : mads13772 |
Dato : 11-01-07 07:06 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|