|
| Kommentar Fra : granslam |
Dato : 14-01-06 10:52 |
|
sådan er det ihvertfald på alle nyere bærbare computere man køber
Granslam
| |
| Kommentar Fra : annvibeke |
Dato : 14-01-06 10:57 |
|
Jeg tog kontakt til HP...fordi jeg savnede win-cd'en...til min nye pc...
Men som granslam siger, er der et recovery-drev (d-drevet på min pc)
Og jeg ku' vælge selv at brænde - enten 7 (syv) cd'er eller 1 dvd...
Det er fint nok, at der ta's sikkerhedsforanstalninger for at undgå pirateri...
- dog ku' jeg godt ha' brugt, at der var smidt tomme cd'er eller en dvd i kassen, så jeg ikke først sku' ud og handle
mvh/ann-vibeke
| |
| Kommentar Fra : granslam |
Dato : 14-01-06 11:03 |
|
miritdk
du kan godt gå tilbage til fabriksinstillinger inden du brænder
så jeg tror ikke skaden er så stor
Granslam
| |
| Kommentar Fra : granslam |
Dato : 14-01-06 11:07 |
|
miritdk
ÅÅÅÅ det var det du men te
| |
| Kommentar Fra : hcma |
Dato : 14-01-06 11:40 |
|
prøv at læse dette (klippet fra et andet spørgsmål her på Kandu.dk)
et spøgsmål om en skjult partition (recovery)
http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/
du skal tillade popup's
I din manual til din nye PC, står der garanteret noget om Recovery/Genoprettelse og hvordan du trækker oplysninger ud på cd'er, som du næsten er pisket til at gøre, for hvordan vil du ellers kunne geninstallere hvis det er harddisken som ryger sig en tur.
Og så lige min mening: recovery-cd's/-partition er noget lort. Der SKAL medfølge original cd'er på de enkelte programmer/styresystem, da jeg selv vil bestemme, hvad der skal være på min pc.
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 14-01-06 12:21 |
|
Jeg vil lige tilføje, at jeg købte en bærbar Acer i oktober ligeledes uden startdiske.
Det hørte ikke til, fik jeg at vide, men der var installeret et "recover-program", som vistes i opstart-fasen, hvor man så skulle brænde 1 DVD eller 4 CD-rommer.
Den proces gik i fisk for mig, så jeg kontaktede Acer i Danmark og klagede min nød. Så fik jeg tilsendt en formular, som skulle udfyldes med med maskinens nøgle og opl. om hvor den var købt. Formularen skulle så sendes til Acer i Hamburg sammen med kopi af kvitteringen.
3 uger efter den var sendt, modtog jeg 4 CD-rommer til recovery.
Nu ved jeg så ikke lige, hvad man gør, hvis uheldet er ude, men det finder jeg vel ud af, når tiden til recovery er inde - det ske sent!
max h
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 14-01-06 12:39 |
|
ansgard.
Jeg synes da din ven skulle henvende sig til HP direkte (må være et telefonnr. til dem i Danmark)
og presse godt på ved at fortælle om andre han kender, der, som jeg, har været uvidende om det med, at man allerede i den allerførste opstart af den nye PC skal være standby med 1 DVD eller en masse CD-rommer. Hvem f... er da klar over det, som miritdk siger.
Altså en klar opfordring fra mig om at presse producenten, det er jo da meget nemmere, hvis de høveder sender et sæt med recovery-diske.
Han kan jo da gerne referere til et tilfælde som mit med Acer, hvor de i øvrigt var uhyre imødekommende.
| |
| Kommentar Fra : xou |
Dato : 14-01-06 14:26 |
|
hej !
kan du finde en fil der hedder winnt32 på din pc (søg efter den i start-søg vælg alle filer og mapper og lokale hardiske)
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 14-01-06 16:23 |
|
miritdk. og alle på tråden.
Nu ved jeg jó ikke lige, hvad du hentyder til - men for mit eget vedkommende, har jeg ikke smidt det mindste stykke papir ud men læste tværtimod alt meget nøje igennem og fandt ikke et eneste
"hint" om at være klar til at lave backup fra starten. Jeg så det ganske vist i den allerførste opstart og nåede at få fat i 4 nye blanke CD-rommer og fulgte så anvisningen på skærmen meget nøje.
Jeg husker, at jeg under processen blev bedt om at sætte næste CD-rom i drevet og da jeg kom til den 4. standsede det hele, da den havde nået at brænde 85% hvorpå det meddeltes, at det ikke kunne lade sig gøre!!!! Hvad gør så en gammel amatør, som jeg så?
Ja, man forsøger en gang til - med samme resultat.
I øvrigt tror jeg ikke, det var nogen stor overraskelse for for min Acer-producent, da jeg ringede og fortalte supporteren om mine problemer, det lød som om, det var nogte man var vant til, for jeg fik straks tilbudt at få den tidl. omtalte klage-formular tilsendt, ligesom det ikke tog lang tid, inden jeg fik CD-rommerne til recovery.
Undskyld den lange forklaring, men jeg synes egentlig, det er et alvorligt problem, at man sælger computere til folk, som man jo må vide, ikke alle er store EDB programmører.
Der er faktisk folk der anskaffer sig deres første PC og så i den grad er overladt til sig selv med ovenst. problem.
Det ville være en meget meget lille udgift for producenterne, at lægge diske med i pakken til at lave recovery med.
God weekend!
| |
| Godkendelse af svar Fra : ansgard |
Dato : 22-01-06 17:16 |
|
Tak for svaret granslam.
Tak for alle indlæggene
Det var ganske rigtigt der skulle laves en recovery cd, Jeg ved ikke om der har været poppet noget op på skærmen, men der var en beskrivelse inde midt i brugsanvisningen.
Nu er alle problemer løst tak for hjælpen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|