|
| Fra selvstændig til lønmodtager Fra : Kanduikke | Vist : 1330 gange 200 point Dato : 09-12-05 11:33 |
|
Jeg har været selvstændig i snart 2 år, og går nu med planer om at få noget fast.
Kan jeg forsat há mit firma ved siden af mit kommende lønmodtagerarbejde, selv om jeg måske ikke har nogen stor indtægt eller slet ingen,og hvad med hensyn til told/skat.
Er det ellers andre ting jeg skal være opmærksom på når/hvis jeg skifter arbejde.
På forhånd tak.
Kanduikke.
| |
| Kommentar Fra : Kanduikke |
Dato : 09-12-05 11:48 |
|
Skal jeg så bare skrive 0 ved salgsmoms.
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 09-12-05 12:49 |
|
Hvis du ikke har noget salg skal du indberette 0 kr. i moms, ellers laver de et skøn.
Afhængig af hvilken branche du er i, skal du orientere/have en godkendelse fra din arbejdsgiver at du må drive erhverv ved siden af. Dog kun relevant, hvis der er sammenfaldende interesser fx. samme branche.
Mvh. AMP
| |
| Kommentar Fra : Backtee |
Dato : 09-12-05 12:53 |
|
Det er ikke et krav at få en tilladelse, det virker den anden vej rundt.
Hvis arbejdsgiveren ikke ønsker at du fortsætter som selvstændig skal det indføres i kontrakten, men hvis det ikke er nævnt er der ingen restriktioner
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 09-12-05 12:55 |
|
Jeg ved godt at det ikke er et krav, men det er almindelig respekt og især hvis de er i samme branche.
AMP
| |
| Kommentar Fra : Kanduikke |
Dato : 09-12-05 13:33 |
|
Hvis jeg så skulle gå hen og blive arbejdsløs, vil jeg så kunne få udbetalt dagpenge, hvis mit firma ikke har nogen omsætning..?
| |
|
Der er måske lige en enkelt ting "kanduikke" bør have for øje, nemlig spørsmålet om dagpenge, bliver du ledig og stadig er momsregistreret, kan det være djævelsk svært at få åbnet den kasse som hedder dagpenge, også selv om du har betalt som fuldtidsforsikret!
Med hilsen fra en som har prøvet
| |
| Kommentar Fra : bovbasse |
Dato : 10-12-05 21:50 |
|
du kan feks. bare arbejde som timelønnet/månedslønnet, og igennem dit firma sende regning på de timer eller månedsløn, som i sammen laver en kontrakt på inden du starter, men husk lige at få indført en opsigelses periode i denne kontrakt.....
mvh
jan
| |
| Kommentar Fra : bovbasse |
Dato : 10-12-05 21:50 |
|
du kan feks. bare arbejde som timelønnet/månedslønnet, og igennem dit firma sende regning på de timer eller månedsløn, som i sammen laver en kontrakt på inden du starter, men husk lige at få indført en opsigelses periode i denne kontrakt.....
mvh
jan
| |
| Godkendelse af svar Fra : Kanduikke |
Dato : 14-12-05 18:31 |
|
Tak for svaret viviborgen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|