|
|
Hvis den ALDRIG gør det før den er varm, er der noget der tyder på den får for meget benzin, altså at strålespidsen(Dysen) er for stor.
Men hvis rem og variomatic har kørt rigtigt meget, kan det da også være at ruller og rem skal fornyes.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 04-11-05 18:59 |
|
Skift rullerne til nogle nye af samme type og vægt som du har i den nu, og skift koblingstrykfjederen til en 27kg.
Original fjederen bliver blødere når motoren er varm. Mere end en 27 kg gør, den holder stivheden bedre.
Den billigste måde er at skifte ruller til ½ - 1 gram lettere end dem du har i nu.
Så får du flere omdrejninger, og får så dit træk tilbage.
Topfarten vil være den samme.
| |
| Kommentar Fra : rubion |
Dato : 07-11-05 10:20 |
|
Jeg tror jeg prøver at skifte ruller/rem til at starte med (håber jeg kan finde ud af det!).
Er det OK bare at købe et "komplet variomaticsæt" + en kilerem fra THansen? Ialt ca. 400 kr.
-Hvordan finder man iøvrigt lige ud af hvor mange gram de gamle ruller var?
(-Det nytter vel ikke noget at veje de gamle hvis de først er slidt!)
Og hvor mange kilo er fjederen "originalt" på?
Er der noget helt specielt værktøj man skal bruge inden man går igang? (Har det mest almindelige).
Og er der noget svært i det, altså noget der ikke bare er at sætte de nye stumper på i omvendt rækkefølge af hvordan man pillede de gamle af? Hvis det er for besværligt overvejer jeg bare at betale mig fra det.....
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 200 point Dato : 07-11-05 14:58 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|