/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Karburator
Fra : ckrintel
Vist : 565 gange
62 point
Dato : 16-10-05 18:59

Hej!!
Er dette tomgangsskruen?? og er den normalt fjeder belastet på en standart dm50 karbu?
Eller er det blandingsskruen? (den lille fladkærvet skrue der ses på billedet)
http://thansen.dk/product.asp?c=608243419&n=282522358&pn=282522384
Hilsen christian

 
 
Kommentar
Fra : ckrintel


Dato : 16-10-05 19:15

Er tomgangsskruen den der går ind mod gasspjældet??
Det ville være rat hvis nogen havde en tegning over karburatoren som jeg kunne få

Kommentar
Fra : spooff


Dato : 16-10-05 19:21

Normalt går den ind til spjældet!

Kommentar
Fra : ckrintel


Dato : 16-10-05 19:38

ok. Skal den være skruet helt i bund?


Kommentar
Fra : txn


Dato : 16-10-05 20:57

Ja det er den fjederbelastede skrue man ser midt i billedet.Stil den så du har en jævn tomgang-ikke i bund.

Kommentar
Fra : hondazoomer


Dato : 16-10-05 21:38

den skruge du ser under slangen skal du skruge ca 1.5 omg. ud

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 16-10-05 21:50

Hondazoomer, du glemte at sige at en skulle skrues helt i bund, før den skrues 1½ omgang ud.

Kommentar
Fra : txn


Dato : 16-10-05 21:51

Der er ingen blandingsskrue derudover.tomgangsskruen sørger for at der er skruet lidt op for spjældet.Du tænker måske på forstøverdysen som somregel er en fast dyse.Man kan (kunne) også få en indstillig strålespids engang.Jeg ved ikke om de kan skaffes mere.

Kommentar
Fra : ckrintel


Dato : 17-10-05 08:43

Der sidder to stilbare skruer på min karburator. Er i sikrer på at det ikke er den slags tomgangsskrue, som man skal skrue ind under gasspjældet så det bliver løftet en smule??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 62 point
Dato : 17-10-05 19:58

1. Den skrue der løfter spjældet, er selvfølgelig nødvendig for at give en rimelig tomgangshastighed, og kaldes tomgangsjusterskruen.
2. Men den anden skrue, som kaldes luftskruen, den er som regel med en fin spids, den skal i bund og ca 1,5 omg ud. Den er med til at give en passende benzinblanding udenom strålerøret, og skal stilles så motoren går med flest omdrejninger, men kun i tomgang, da den lille gennemboring kun kan give benzin til tomgang.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ckrintel


Dato : 17-10-05 20:54

Tak for svaret pallebhansen. Det var ligenøjagtigt hvad jeg ville høre..
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste