|
| Plusse tal inden for samme celle i excel Fra : ly36801 | Vist : 1457 gange 50 point Dato : 08-09-05 18:10 |
|
Hej
Jeg har før fået hjælp herinde, så jeg håber det lykkedes igen....
Er det muligt at få excel til at plusse 2 eller flere tal med hinanden i samme celle? Eks. skrive 100+100 og den så fremkommer med 200. Altså i samme celle hvor jeg lige har skrevet det....
Håber nogen forstår spørgsmålet og kan/vil hjælpe.....
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 08-09-05 18:11 |
|
Ja du skal bare skrive "=100+100" uden "" tegn i cellen
mvh berpox
| |
| Kommentar Fra : ly36801 |
Dato : 08-09-05 18:21 |
|
Ja, men kan man ikke lave en fast formel, hvor man blot skal indtaste tallene. Regnearket skal bruges til folk der ikke kender excel, så ville helst undgå =tegnet.
Vh
ly36801
| |
| Kommentar Fra : ly36801 |
Dato : 08-09-05 18:29 |
|
Øv øv øv......
Nå men tak alligevel.
Vh
ly36801
| |
| Godkendelse af svar Fra : ly36801 |
Dato : 08-09-05 18:30 |
| | |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 08-09-05 18:31 |
|
Alternativet er jo, at i kolonne A skriver du alle tallene lodret der skal adderes.
I celle B1 skriver du følgende: ="Total = " & SUM(A:A)
Står der nu i de 3 øverste celler 50 100 og 175 , så står resultatet i celle B1 som: Total = 375
mvh berpox
| |
| Kommentar Fra : ly36801 |
Dato : 08-09-05 18:37 |
|
Nææ, desværre dur alternativet ikke, for det kan være alt fra 0,25 til en million. Det ville blive et temmeligt stort regneark............
Men ellers mange tak....
Vh ly36801
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 08-09-05 19:17 |
|
Dit regnestykke fylder kun 3 celler.
Men hvad er det du vil lave.
Hvad skal brugerne gøre.
Evt. kan det måske laves i en formular.
| |
| Kommentar Fra : ly36801 |
Dato : 09-09-05 10:29 |
|
Okey nu må jeg hellere uddybe det nærmere: Jeg er i butik og er ved at lave et regneark som gør det lidt lettere for mig og mine kollegaer. Nogle gange får vi betaling i check og derfor skulle man gerne kunne skrive checkbeløbene ind i samme felt, hvorefter den selv fremkommer med resultatet.
Eks: Vi modtager 3 checks. Den ene på 302,25, en på 5.010,75 og en på 250,00. Disse tal vil jeg så kunne skrive i en celle, selvfølgelig med + imellem, men jeg ønsker at kunne undlade at skrive =tegnet foran.
Disse tal er jo forskellige fra dag til dag.....
Håber forklaringen var brugbar.
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 09-09-05 14:35 |
|
Det kan da ikke være så vanskeligt at skrive i den næste ledige celle i kolonne A.
Hvis du gør det får du jo automatisk summen i celle B1 i det eksempel jeg gav dig.
Desuden - hvis du laver en tastefejl, så kan du jo tydeligt se tallene i cellerne stadigvæk.
Dagens opgaver starter så blot med at slette tallene i kolonne A.
Ellers skal vi ud i at lave formularfelter og lidt visual basic kode
~ Det du vil med Excel kan du ligeså godt gøre med en bordlommeregner fra Netto til 19,85....især hvis det ikke er mere end måske 10 checkindbetalinger på en dag.
mvh berpox
| |
| Kommentar Fra : ly36801 |
Dato : 09-09-05 20:04 |
|
til berpox
Mit spørgsmål var enkelt: Har ikke brug for at vide andet end om det kan lade sig gøre at plusse nogle tal uden at bruge =tegnet i en enkelt celle eller ej.
Har ikke brug for at vide, at jeg kan købe en lommeregner i Netto!
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 12-09-05 15:25 |
|
Jamen dog ... - svaret var da ligeså enkelt
Så fald lige ned igen - jeg prøver faktisk at hjælpe dig med nogle alternative forslag - men det er nok lidt overilet at lave formularer, programkode og lignende hvis du kun skal slå 3-10 tal sammen på en dag.
/berpox
| |
| Kommentar Fra : ly36801 |
Dato : 14-09-05 22:35 |
|
Er helt rolig..........
Mit regneark indeholder også enheder i kassen og penge til bank, derfor ser det ikke så kønt ud hvis jeg også skal lave ekstra plads til flere checkbeløb, som du bl.a. foreslår. Og som sagt er det også forskelligt med antallet af checks. Derfor kommer det også til at se lidt dumt ud hvis jeg har lavet plads (celler) til 10 checkbeløb, hvis jeg ikke modtager nogle.
Og ja, en lommeregner var da det letteste, men excel burde kunne klare opgaven.
Vh ly36801
| |
| Kommentar Fra : ly36801 |
Dato : 14-09-05 22:35 |
|
Er helt rolig..........
Mit regneark indeholder også enheder i kassen og penge til bank, derfor ser det ikke så kønt ud hvis jeg også skal lave ekstra plads til flere checkbeløb, som du bl.a. foreslår. Og som sagt er det også forskelligt med antallet af checks. Derfor kommer det også til at se lidt dumt ud hvis jeg har lavet plads (celler) til 10 checkbeløb, hvis jeg ikke modtager nogle.
Og ja, en lommeregner var da det letteste, men excel burde kunne klare opgaven.
Vh ly36801
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 15-09-05 13:25 |
|
Jamen - så har jeg et andet forslag.
I dit regneark opretter du et ark (Ark2) som er beregnet til indtastning af checkindbetalinger.
På Ark 1 har du een celle der regner summen af checkindbetalinger sammen - er der ingen, er cellen blot tom.
Cellen på Ark1 kunne indeholde følgende: (jeg antager at checkindbetalingerne står i kolonne A på Ark2
=HVIS(SUM(Ark2!A:A)>0;SUM(Ark2!A:A);"")
mvh berpox
| |
| Kommentar Fra : ly36801 |
Dato : 23-09-05 07:52 |
|
Har desværre ikke haft tid, men det lyder lovende...... Afprøver din metode i weekenden......
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|