|
|
Hejsa
Plastic Pading har nogle produkter der sagtens kan holde tæt (Tank læk og kemisk metal).
Men hvorfor er stellet kækket ? Hvis det skyldes metaltræthed vil revnedannelsen forsætte også selvom du lapper revnen er stellet ikke stabilt mere.
Hvis det er det sidste skal de svejses evt med en forstærknings plade...
Det er vigtigt at løse det grundlæggende problem.
mvh Benjamin
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 100 point Dato : 25-08-05 19:58 |
|
Der er jo en svejsning rundt om stellet/tanken der hvor tanken ender, og det er fordi der er indesvejst en "bundplade" som et endestykke til tanken.
Det kan være svejsningen rundt om stellet der har fået en revne, og så kan den eftersvejses hvor hullet er. Ellers må det være endestykket er tæret (På grund af vand i benzinen)
Og så er ikke andet at gøre end at sætte en baronetsav på, helt opad den orginale svejsning.
Men det kræver en god svejser til at svejse ny endeplade og stellet sammen igen.
Jeg tror ikke på at glasfiberpolyester vil kunne tætne på så glatte flader der nede i bunden.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 25-08-05 21:35 |
|
Der skal svejses. Ingen nødløsning til den der. Det giver kun flere problemer.
sæt en stålbørste på en boremaskine og fjern maling og snavs før du går igang. så kan du også se om der er flere skader eller rust.
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 25-08-05 22:32 |
|
Har prøvet en gang efter alle kunstens regler,med ny bundplade og opstilling da det jo også drejer sig om at få knallerten lige igen men ak det lykkedes alligevel ikke at få den helt tæt såe mit råd er Find et andet stel
Mvh Sune
| |
|
hullet kom fordi jeg hamrede en stor bule i stellet for at kunne få min karburator til at sidde der (dumt jeg ved det men lortet skulle jo på) så bundpladen fejler ikke noget det er simpelthen svejsningen der er revnet derinde.
men hvis stellet ikke mister styrke af at blive savet over og svejst igen så må det til. min far har svejst i 11 år på hudevad radiatorfabrik så jeg regner med at det kan han klare.
| |
|
Ja, mon ikke han kan klare det.
Men er du sikker på, at revnen ikke kun er udvendig?
VH Palle Hansen
| |
|
Tanken skal tømmes, og fyldes 2 gange helt op med vand, så kan den tømmes og man kan være sikker på der ikke sker noget bang.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : jeansgade |
Dato : 01-09-05 07:06 |
| | |
|
der er ingen tvivl.. det løber IND i stellet.. ind hvor luftfilterkassen originalt sad.. så det kan jo ikke være på ydersiden - så ville det jo løbe ud der.
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 06-09-05 22:09 |
| | |
|
he he evt.. skære hele tanken af og svejse noget andet på.. lave lidt hjemme-chopper ud af den gamle tøs.. ideen er fed.. måske skulle man finde sig et alm stel og lege lidt med det..
| |
|
Problem løst efter laaang tid.. skar langs siden på oversiden og undersiden af tanken og bøjede det tykke pladejern af og kiggede ind ( i begge sider).. tanken fortsætter helt hen til luftfilteret, så der er ikke tale om en bundplade i tanken men mere en ca 12 cm lang udposning ind i stellet.
derefter fuldsvejste vi yderplade og indertank sammen ved 200 amp, og for at være helt sikker skar vi en tynd rille langs med den eksisterende svejsning i stellet og fuldsvejste den igen, dog uden at skære igennem indertanken, svejsningen blev helt flad så den har brændt perfekt igennem.
Stellet har altså på intet tidspunkt været skåret over og er derfor stadig perfekt lige og stadig lige så stærkt som før
Og angående den der BIG-BANG situation.. nemt løst for at fylde tanken med vand duer ikke da svejsningen ville blive ødelagt af dampdannelse(desuden er det møgirriterende når man først har fået vand i en tank). men istedet fyldte jeg metanol i tanken , som kan opløses med benzin og så tømte tanken med det samme igen.. metanol fordamper nemmere end benzin og en smule varme på tanken fra en varmeblæser og 24 timers ventetid klarede resten.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Wrongstyler |
Dato : 06-07-06 21:08 |
|
Tak for svaret pallebhansen. Du har altfor ret angående det med andre vidunderprodukter.. det duer sgu ikke at hælde alt muligt i tanken.. specielt ikke når der skal et tunsæt på der ikke tåler nogen form for uren benzin.
En flot svejsning har den fået og der gik ikke anden end ca 3 timer med det - det værste var at tage sig sammen til at skære i tanken og så at finde hullet.
Nu er resten af indertanken blevet svejst sammen med yderstellet og kan ikke lave så meget ballade.
| |
|
Godt gået, men vand i tanken skader ikke, det er jo ikke meningen at det skal være der når man svejser. Man hælder det ud igen, og lader tanken tørre.
Og hvem har lige Metanol på lager?
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|