|
| Spil vs xp. Fra : Iboga | Vist : 608 gange 100 point Dato : 19-08-05 11:05 |
|
Hejsa.
Jeg har en masse spil, de har dog en del år på bagen, men for at nævne nogle, Theme Hospital, Rollercoaster Tycoon, warcraft, settleres og mere i den stil. Med andre ord, de er ikke nt baseret spil. Jeg har brugt me i mange år efterhånden, men det er jo ikke sikkert mere, og desværre kan de ikke køre på xp´en.
Så fik jeg af vide at jeg bare skulle ind i egenskaber på programmet og ændre noget med hvordan det skulle køre, hedder vist i stil med "køre kompetibel med". Og suprice, det virker stadig ikke.
Hvad har i af ideer og forslag?
-Iboga
| |
| Accepteret svar Fra : norphf | Modtaget 110 point Dato : 19-08-05 11:10 |
|
Nej, hvis du ikke kan få det til at virke med "Compatibility" så kan du ikke. Har du prøvet alle de forskellige måder du kan sætte Compatibility?
en ting man kan gøre for at komme ud over det på, er at lave så kaldt "Dual-boot" hvor du når du starter computeren kan vælge om det er Xp eller Me du vil starte op.
Med hensyn til sikker hed på den, så kan du jo bare lade være med at slå netkortet til i me, og når du så skal noget på internettet, så skal du så genstarte og være XP i stedet.
| |
| Kommentar Fra : Iboga |
Dato : 19-08-05 11:14 |
|
wauw!!!
Havde tænkt tanken omkring det, men troede ikke at det kunne lade sig gøre.. Men kræver det ikke meget af komputeren at have begge 2 installeret? Og er der ikke mulighed for at den fucker mere op?`
| |
| Kommentar Fra : norphf |
Dato : 19-08-05 11:18 |
|
Nej. Det eneste det kræver er at man skal have en harddisk der er stor nok til begge systemer og til de spil man vil bruge.
Så kræver det at man har 2 harddiske, eller at man splitter sin harddisk op i 2 dele, så man har både et C og et D drev.
Det kræver ikke ekstre af computeren da begge systemer ikke kan køre på en gang, dvs at du lukker windows XP og starter ME op, så Xp bruger ikke resourcer medens at ME køre og omvendt.
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 19-08-05 11:22 |
| | |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 19-08-05 11:29 |
|
Alternativt kan man bruge 2 hardiske :
1.) c: med XP (NTFS)
2.) d: med Win98 (FAT32)
I BIOS vælger man så det BOOT device (drev) der skal startes op fra.
Booter man fra c: i XP kan man 'se' begge diske, mens en BOOT fra d: med Win98 kun vil give adgang til dette drev.
</MOLOKYLE>
| |
|
Hej Iboga
Kan være jeg er helt gal på den, men hvad med at checke disse værktøjer: http://www.agamesroom.com/page/appz
Måske de kan hjælpe ? (ps: jeg har ikke selv prøvet dem - endnu!)
God week-end
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 19-08-05 16:31 |
|
Det lyder spændende med at emulere (efterligne) et styresystem inde i et andet.
Jeg har ikke prøvet det.
Men at køre ægte dualboot bruger jeg selv.
Du skal købe programmet Partition Magic 8 til ca. 600 kr. hvor du kan dele harddisken op og flytte på partitionerne selvom der er indhold på dem.
Dog er det et stykke værktøj som skal bruges med omtanke hvis ikke der skal gå kludder i dine styresystemer.
Jeg vil foreslå at win 98se ligger på en 2-3 Gb i starten af din master HD
Programmer og spil kan så lægges (under indstallationen) på andre HD/partitioner.
Det bliver også win 98 som bør ligge inde med bootvælgeren (boot magic fra samme CD)
Boot Magic har også mulighed for password når der skal vælges så evt. børn kun kan spille i win 98.
| |
| Kommentar Fra : Iboga |
Dato : 20-08-05 21:23 |
|
Okay, har fået snakket med min kæreste og han siger at dual boot er besværligt at køre med (skiften med den og den anden) og at det er svært at få til at køre ordenligt.
Men Eyvind, hvad er den ægte dual boot?
| |
|
jeg har det samme problem men kan man godt havde både xp og 98 på samme drev??
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 21-08-05 12:08 |
|
Windows dual boot lader styresystemerne "hænge" sammen (som jeg er orienteret)
Min "ægte" dual boot peger på den partition som skal køre.
Jeg kan udskifte styresystemerne uafhængigt af hinanden. (back up)
Men den sikreste/nemmeste metode er 3 HD og HD-skuffer.
1 skuffeholder
1 HD i skuffe med styresystem og programmer.
1 HD i skuffe med et andet styresystem og programmer.
1 HD siddende fast i comp til lager/back up
Nu kan begge styresystemer se og bruge den fælles HD
Skufferne må kun ombyttes når comp er slukket.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 21-08-05 20:32 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|