|
| Habana Luftfilter Fra : spooff | Vist : 389 gange 50 point Dato : 14-08-05 17:31 |
|
Har tænkt på om det var en ide at sætte et andet luftfilter på min tunede Habana.
Vil det betyde noget eller er det spild af penge?
| |
| Kommentar Fra : Bessiboy |
Dato : 14-08-05 19:10 |
|
kommer an på om du vil have den til at larme... det giver en fed lyd, især hvis du har en større kaburator på... og så er det også lidt pænere synes jeg... men det giver ingen effekt, din scooter skal bare være indstillet ordentligt...
så snart du sætter et power luftfilter på, så får den mere luft en normalt dvs. for meget luft... så du skal nok omdyse den, eller i hvert fald skrue på luftskruen;)
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 14-08-05 19:17 |
|
Den lyder nu egentlig helt ok, er ikke interesseret i mere larm! Karburatoren er alligevel dækket til af sideskjoldet så udseendet er ligegyldigt.Tror bare jeg sparer det besvær så?
| |
| Kommentar Fra : Bessiboy |
Dato : 14-08-05 19:46 |
|
kan du ligeså godt så... og hvis den køre fint er der slet ingen grund til det... nogen der er uenige?
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 14-08-05 20:03 |
|
Den kører helt fint, træk hele vejen op til 95. Ingen "døde" punkter.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 14-08-05 20:16 |
|
Bessiboy din knold... selvfølgelig giver det flere HK at skifte til Powerfilter! ellers var der da ingen der gjorde det! Luften bliver filtreret dårligere i powerfilter end standard.
Du skal bare dyse den 10 op ca. og have en cylinder og udstødning som kan suge det.
Jeg kan af lydgrunde ikke anbefale det, medmindre du køber flex-forlænger-rør til det og montere der i en kasse eller lign med passende huller så lyden bliver lukket inde. Det larmer meget mere end tunudstødninger.
Hvis den på et tidspunkt f.eks. omkring 70 kmt går op i omdrejninger og bliver ved med at stige i omdrejninger indtil den når topfart, så er din gearing for lille, og så bør den skiftes. Det er aldrig godt for en motor at ha for lille en gearing på, heller ikke selv om man er bange for at miste en lille smule optræk. Hellere miste optræk end at få en for hurtigt slidt cylinder.
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 14-08-05 20:23 |
|
Mente osse at det ville give lidt, men gider ikke køre på et larmende monstrum! Er også ved at undersøge hvilken gearing(primær/sekundær) jeg skal have på, da opsætningen burde kunne trække en gearing? Har flg: Polini sport 70cc, Polini speedcontrol vario, Keihin 19mm karb., samt LeoVince Touring udstødning, ruller bliver skiftet fra 7,7 til ca 5.5-6.0.
| |
| Accepteret svar Fra : NoShyGuy | Modtaget 50 point Dato : 15-08-05 18:11 |
|
pas på med at skifte ruller så meget af gangen. ½-1 gram kan være nok. skift først din fjeder til 27kg før du skifter ruller.
hvis den ikke kører over 100 kmt med det sæt, så er din gearing klart for lav.
Du bør nok skifte membranplader til carbon, da de er hurtigere og åbner mere.
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 15-08-05 21:54 |
|
Ok tak for tippet. er det nødvendigt at skifte fjederen?
| |
| Godkendelse af svar Fra : spooff |
Dato : 15-08-05 21:56 |
| | |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 16-08-05 08:43 |
|
Det er ikke nødvendigt, men jeg synes du bør gøre det inden du leger med rullerne.
Din motor skifter hurtigere omdrejninger med en 27kg fjeder. 32kg er for hård til dig.
Du kan under optrækket mærke hvornår den trækker mest, og det er de omdrejninger den har på det punkt, som du skal gå efter når du skifter ruller.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|