|
| Dødt bilbatteri Fra : bv32 | Vist : 3902 gange 50 point Dato : 30-07-05 10:25 |
|
Bilen har stået stille i mange uger og bilbatteriet er nu fuldstændig dødt. Er det ikke rigtigt, at det er bedst at købe et nyt eller kan det reddes ved opladning?
| |
|
Start bilen med start kabler og kør en tur....
Hvis syrevægten ikke kommer op, på alle celler er det dødt.
mvh Benjamin
| |
| Kommentar Fra : zita30 |
Dato : 30-07-05 10:46 |
|
Køb et nyt Men ikke et jem & fix , der ikke bly i for 5 øre så er det beder at give det merer og så få et ortlig batteri eks:
Varta el ligende
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 30-07-05 10:57 |
|
Du kan jo prøve, først at tjekke vandstanden i batteriet og derefter sætte et ladeapparat på i et døgns tid.
Et der ikke lader så hårdt,
Det med at starte bilen og køre, er ikke så godt, for det første kan batteriet ikke oplades helt på den måde, og dernæst lader det for hårdt.
Men et nyt batteri koster på den anden side heller ikke så meget, men husk, at de fleste nye batterier også skal kobles til et ladeapparat først.
Og for øvrigt kan de billige "hjemogfix" batterier være udmærkede.
jeg har med geld brugt et til 250 kr i min Transporter, og det har da foreløbig holdt i 4 år uden problemer
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : macau |
Dato : 30-07-05 11:11 |
|
hvis du bor i nærheden af ålborg har jeg et helt nyt 88 ahm du kan købe til halv pris.
macau.
| |
|
Opladning af batterier har altid være en religion...
Når battriprisen er så lav som den er er det begrænset hvorstor en videnskab man skal gøre opladning til.
Det eneste et dødt battri er hårdt ved er genneratoren i et øjeblik da den indremodstand i batteriet stiger når det begynder at trække strøm eller at tage fra...
Et dødt batteri vil virke som en "mindre koprtslutning" lige når ladningen begynder.
Men det er det jo mange der kan kome med flere meninger til
Bare start dyret og kør en god lang tur.
god weekend
mvh Benjamin
| |
| Kommentar Fra : zita30 |
Dato : 30-07-05 11:44 |
|
der er ikke noget ved at lade på et batteri hvis en af cellerne er klappet, og hvis man køber et ok bateri eks et veligeholdesfri batteri den er ca100,- dyrer end et alm bat og penge er givet godt ud.
Hvilken bil er det til ????
Hvor Bor du?
Det med jem&fix med 4år det er ikke en s--- værd jeg kører med Varta den er 9år og kører barer perfekt, det er til en opel Astra 44amp
Zita
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 30-07-05 12:02 |
|
Prøv med en lader, leverer den ikke strøm til batteriet, se amp.meter.
Så er batteriet kaput. Forbindelsen mellem to celler er afbrudt.
| |
| Kommentar Fra : technic |
Dato : 30-07-05 12:18 |
|
Et sundt batteri bevarer nemt strømmen i måneder uden at være i brug så hvorfor døje, køb et nyt og ikke et discount batteri, der er lettere hvilket også betyder lavere kapacitet.
Kg og pris hænger sammen på en akkumulatortil en bil.
Er der noget mere irriterende og holde et eller andet sted og ikke kunne starte fordi man har sparet en smule på indkøb af en god akkumulator.
| |
| Kommentar Fra : bv32 |
Dato : 30-07-05 12:42 |
|
Nu har jeg købt et nyt batteri hos thansen for Kr 439. Er der nogle der har erfaring med deres produkter?
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 30-07-05 12:45 |
| | |
| Kommentar Fra : zita30 |
Dato : 30-07-05 12:46 |
|
God fornøjelse
det er det samme lo-- som i jem&fix
Zita
PS: er gammel Autolager ekspidient
| |
| Accepteret svar Fra : Benjamin.Hansen | Modtaget 50 point Dato : 30-07-05 14:33 |
|
Smiler lidt
Hvis du har købt batteriet er det vel godt nok... Det er spild af tid at spekulere på om det er det dårligt batteri.
Det kan sagtens køre mange år og så er 439 kroner givet godt ud - om du kunne købe et andet og spare 40 kroner eller om du for samme pris kan få et der yder en 25 amp mere i strart strøm er lidt ligegyldigt.
God fornøjelse, nu har du et problem minder og der er da glædeligt ik...
mvh Benjamin
| |
| Godkendelse af svar Fra : bv32 |
Dato : 30-07-05 15:00 |
|
Tak for svaret Benjamin.Hansen. (Du har jo bare ret;)
| |
| Kommentar Fra : technic |
Dato : 30-07-05 17:44 |
|
har han nu også det?
"Bilen har stået stille i mange uger og bilbatteriet er nu fuldstændig dødt" _altså er der noget galt med enten batteri eller noget der ikke har været slukket (skulle jeg hilse og sige fra en ekspert udi slige sager)
| |
| Kommentar Fra : bv32 |
Dato : 30-07-05 18:18 |
|
Det er faktisk anden gang det sker at bilen er død efter en sommerferie, jeg har prøvet det en gang før. Noget der ikke har været slukket, siger du. Jeg har jo alarm på bilen, men det er vel næppe nok til at dræne batteriet for strøm på en måneds tid?
| |
| Kommentar Fra : technic |
Dato : 30-07-05 19:54 |
|
Der skal faktisk ikke ret meget til at tappe akkumulatoren når bilen ikke bliver brugt, men en alarm skulle under normale omstændigheder ikke kunne gøre det. Dog var det da et godt sted, at starte.
Man kan sætte et amperemeter ind imellem akkumulatorens plus pol og den afmonterede kabelsko, men man skal bare være opmærksom på, at generatoren trækker en smule strøm.
Du kan i øvrigt grovteste en akkumulator ved at kigge ned i batteriet mensdu får en til at aktivere starteren mens bilen er i 4. gear, bremset og uden at aktivere koblingen. Hvis en af cellerne koger kan du gå ud fra, at den er kortsluttet (faldet sammen), men prøv lige først uden at holde hovedet ind over fordi en dårlig forbindelse på akkumulatoren kan få dampene til at eksplodere.
Nå men mit lille spørgsmålstegn var nu for at få dig til at være opmærksom på, at der kan være andre faktorer end et dårligt batteri og så er det måske lidt spildt med den nye akkumulator.
Det kan jo være, at problemet kun opstår når du ikke bruger bilen, men det kunne jo tænkes at du ville opleve problemet igen en kold vintermorgen så kig lidt på det.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|