|
| Bytte router hos expert. -kvittering. Fra : ulla8 | Vist : 709 gange 100 point Dato : 15-06-05 10:56 |
|
Jeg ville bytte en router hos expert.
Hvad er mine rettigheder når jeg har købt en router hos expert og jeg ikke har pakket den ud.
Desværre har jeg smidt kviteringen væk.
Men ham der solgte mig den har set mig masser af gange før og han indrømmede godt at han kunne huske at jeg havde købt den af ham. Og der står expert på pakkens prismærke.
Er der virkelig ikke noget at gøre?
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 15-06-05 11:02 |
|
Utrolig dårlig service, men forretningen har ikke pligt til at bytte en vare der er i orden med eller uden kvittering.
Jeg forstår godt, at mange forretninger vægrer sig imod at bytte når der ikke er udstedt kvittering fordi de selvfølgelig ikke vil hjemkøbe deres egne evt. stjålne produkter, men jeg ville ikke komme i en butik hvor jeg fik den behandling som "kendt" kunde.
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 15-06-05 11:13 |
|
kan du huske datoen du købte varen kan forretningen finde kvitteringen stort set med det samme !!!
(hvis de vil)
holder med BjarneD i at jeg heller ikke ville handle med nogen hvor jeg var "kendt" kunde med den behandling.
RyeJensen........ det er lidt lusket hvis man kan opgive datoen og kvitteringen jo ligger i butikkens regnskaber - en kopi af deres kvittering gælder lige så godt - for mig er det bare uvillighed når de ikke forsøger at hjælpe !!!
| |
| Kommentar Fra : ulla8 |
Dato : 15-06-05 11:16 |
|
Den blev købt på mit dankort.
Så mon det er nok at få en udskrift fra banken?
Jeg kan godt huske datoen osv.
Jeg har allerde været dernede og de er meget modvillige, og "dovne"
| |
| Kommentar Fra : taliskoko |
Dato : 15-06-05 11:22 |
|
Tag de ting med du kan "dokumentere" købet med og spørg om de virkelig ikke kan hjælpe dig, når nu du har handlet der før, og den ene af dem kan huske købet. Og at den jo bare skal byttes til en anden i forretningen. Hvor svært kan det være. Det er jo bare god kundeservice.!!!
Hvis de stadig er nogle bøgetosser, så har du en dejlig router og så skal du ikke handle der mere.!!!
| |
| Kommentar Fra : RyeJensen |
Dato : 15-06-05 11:25 |
|
@miritdk. Jeg er da enig i, at det er kanon dårlig service, hvis forretningen ikke vil finde kvitteringen frem, men de har jo ingen pligt.
Butikker er begyndt at gå meget op i, at de kun vil bytte varer, der er købt i deres egen forretning, så det skal fremgå af dit kontoudtog, at det netop er den butik du har handlet hos, men det gør det vist som regel også.
Dit problem bliver nok, at de ikke vil anerkende din argumentation, og så er din eneste fremgangsmåde at gå i Forbrugerklagenævnet, og det tager jo flere måneder.
Det er utroligt, at man ikke vil vise den smule service, men har efterhånden konstateret mange gange, at mulighederne for at bytte eller returnere varer, bliver sværere og sværere.
| |
| Kommentar Fra : ulla8 |
Dato : 15-06-05 11:26 |
|
Nu har jeg lige haft dem i tlf.
Han sagde igen at han ikke ville bytte den, heller ikke med kvittering fra banken.
Og han indrømmede at han havde en kopi af kvitteringen, men at han ikke havde tid tila t finde den frem.
Og han sagde jeg skule være velkommen til at gå videre med sagen, da han ikke troede det ville ændre noget.
| |
| Kommentar Fra : ulla8 |
Dato : 15-06-05 11:30 |
|
Ja men Forbrugerklagenævnet behandler kun sager hvis varen har kostet 800 kr. eller mere når det er den slags varer..
| |
| Kommentar Fra : ulla8 |
Dato : 15-06-05 11:31 |
|
Ja jeg har prøvet at finde deres hovednummer på www.expert.dk
Men deres hjemeside har ikke oplysninger om det. Det må være fordi det er francise..
| |
| Kommentar Fra : ulla8 |
Dato : 15-06-05 12:02 |
|
Det er fordi jeg ville have en pige til at flytte ind i et værelse i min lejlighed.
Routeren er så en trådløs.
Men nu skal hun ikke flytte ind alligevel.
Og det er selvfølgelig hende der har betalt den osv. Men hun kender ikke kandu.dk, så jeg sagde til hende jeg lige vile høre de kloge hoveder herinde, inden hun gav op
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 15-06-05 12:17 |
|
Det er så fordi det er en tilbagelevering, at forretningen er uvillig - deres dumhed!
Den kan jo nok sælges med tab, men uden kvittering er det jo også svært at håndhæve en garanti så den er nok lidt tricky.
| |
| Kommentar Fra : ulla8 |
Dato : 15-06-05 12:36 |
|
det kan være jeg køber den af hende hvis der skulle være en anden der vil leje et værelse..
| |
| Godkendelse af svar Fra : ulla8 |
Dato : 15-06-05 12:39 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|