På denne side:
http://help.msn.com/DA_DK/HelpWindow_msg.asp?INI=Messengerw10.ini&H_VER=1.7&SearchTerm=nogol&H_APP=MSN%20Messenger&S_Text=Klik%20p%E5%20et%20emne%20for%20at%20f%E5%20hj%E6lp%20til%20MSN%20Messenger%3A&ContactUs=&v4=DH_FREE
Står der dette:
Fejl 81000370 eller 80072f0d: Du kan ikke logge på MSN Messenger
Når du prøver at logge på MSN Messenger, modtager du muligvis følgende fejlmeddelelse:
Du kan ikke logge på .NET Messenger Service på nuværende tidspunkt. Prøv igen senere. 80072f0d
– eller –
Du kunne ikke logge på .NET Messenger Service. Det skyldes muligvis problemer med internetforbindelsen. Prøv igen senere. 81000370
Prøv følgende for at løse problemet:
Klik på ikonet MSN Messenger i meddelelsesområdet på proceslinjen (ved siden af uret), og klik derefter på Afslut.
Ryd SSL-cachen (Secure Sockets Layer) på følgende måde:
Klik på Start på proceslinjen, og klik derefter på Kontrolpanel.
Klik på Netværks- og Internetforbindelser
Klik på Konfigurer eller skift indstillinger for Internetforbindelse.
Klik på fanen Indhold.
Klik på Nulstil SSL-status under Certifikater.
Klik på OK, når du modtager en bekræftelse.
Forudregistrer DLL-filer, der er knyttet til Kryptografiske tjenester, på følgende måde:
Klik på Start på proceslinjen, og klik derefter på Kør.
Kopier følgende tekst, og indsæt den i boksen Åbn:
regsvr32 softpub.dll wintrust.dll initpki.dll
Klik på OK.
Klik på OK for hver bekræftelse, som du modtager. Det kan tage nogle minutter, før den tredje bekræftelse vises, afhængigt af computeren.
Efter den tredje bekræftelse skal du genstarte MSN Messenger og prøve at logge på igen.
VH Palle Hansen