|
|
Du har 2 fejl, et er den sætter ud, det andet er spændingen.
At den sætter ud, kan skyldes at strålespidsen er for stor, det skal ca være en 84-86 dyse, og så skal tændingen stilles rigtigt, og ikke stilles, hvis den skal stilles, skal det være tilbage og højest 1/2-1 grad yderligere.
At spændingen er for høj, kan kun skyldes spændingsregulatoren, hvis ellers ledningerne sidder rigtigt.
VH Palle Hansen
NB: Det var jo rart at vide hvad der ellers sidder på, og om den har kørt ordentligt.
| |
|
Joggen er udstyret med Delorto 17,5 kaburator :Dyse 98.Kundo Udstødning Athena 47,6 Tændingen er flyttet med en anden slit som flytter tændingen med 2 grader. Den er sat ind så den flytter sig ca 4mm med uret
Den har kørt perfekt med dyse 90 men blev meget varm.
MVH Kurtnyborg
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 40 point Dato : 16-05-05 11:51 |
|
Noten som flytter tændingen til at tænde tidligere, er udemærket til banerace, da omdrejningerne skal være oppe på over 10000, men til daglig langsommere kørsel kommer gnisten for tidlig og forbrændingen er næsten færdig før stempelet når toppen, derfor bliver cylinderen meget varm, og motoren kan i tomgang slå tilbage.
Endvidere er der et stort spring mellem en 90 dyse og 98.
Jeg tror du skal indsætte en alm. not og gå tilbage til den 90 dyse.
90 er da også rigeligt til selv en Atena evo, og hvis den sætter ud, er det på grund af for meget benzin, så den slår over i 4-takt.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|