/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Folkeskole
#NavnPoint
Nordsted1 3349
ans 2305
refi 1141
svendgive.. 1133
dova 890
frieda 840
hjkofoed 839
berpox 773
arne.jako.. 659
10  viviborgen 630
SIS synopsis - integration
Fra : takoon
Vist : 1049 gange
100 point
Dato : 29-04-05 16:44

Hejsa alle

Vi er to lærer studerende der netop har afleveret sis synopsis om integration. Vores problemformulering er som følger:

Problemformulering

-   Hvad er skolens rolle i forbindelse med integration af udenlandske elever i det danske samfund?

Her betragtes skolen på flere niveauer:

-   Skolen som institution
-   Skolen i lokalsamfundet
-   Skolen som organisation
-   Læreren i undervisningen

-   Hvordan ser problemerne med integration i den danske folkeskole ud, og hvorfor eksistere de?

Er der nogen der har nogle guldkorn i den forbindelse?

 
 
Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 29-04-05 19:17

- Hvordan opstår integrationsproblemerne?
- herunder pædagogiske, kulturelle og sproglige barrierer.
- Hvilke retningslinier følger skolen for at fremme integrationen?
- herunder pædagogisk såvel som politisk bestemte tiltag.

- Hvad er skolens vision for integration af udenlandske elever i det danske samfund?
- Hvad er nødvendigt?
- Hvad er muligt?
- Hvad er ønskeligt?

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : takoon


Dato : 01-05-05 00:56

Tak for svaret berpox.
                        

Kommentar
Fra : berpox


Dato : 01-05-05 17:04

Jamen velbekomme - jeg håber det er brugbart....ellers kan jeg godt komme med flere "kritiske" spørgsmål

mvh berpox

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste