/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Min bil vil ikke starte!!!!!!!!!
Fra : LineP1987
Vist : 1580 gange
200 point
Dato : 07-03-05 13:44

Jeg håber I kan hjælpe

Jeg er den lykkelige ejer af en Opel Kadett 1987 motor 1.3. men i de seneste 14 dage har bilen drillet mig.

Det startede en aften da jeg skulle hjem fra mit arbejde i Føtex. Jeg kom ud til min bil, drejede startnøglen og starteren gik i gang men den tog ikke fat. Jeg kunne simpelhen ikke starte bilen og måtte have hjælp til at skubbe den i gang. Så gik det godt i et par dage men nu er bilen begyndt at drille igen og det sker både morgen og aften (den nægter simpelhen at starte) og det er sket en 4 gange. Det kan måske skyldes det kolde vejr men det lyder ikke til at være batteriet men hvad ved jeg ikke????????? Det eneste jeg ved er at det er SURT at have en bil der ikke vil starte når jeg skal afsted på eller fra arbejde

 
 
Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 210 point
Dato : 07-03-05 13:48

Hvis starteren ikke går i indgreb, kunne det pege på en ny (eller en renoveret) starter. En auto-elektro-mand kan fortælle dig dette på et sekund. Han kan også måle om dit batteri og/eller din lader er på toppen.

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 07-03-05 13:56

Ja en anden mulighed kan være fugt. Tør ledninger og strømfordelerdæksel af og sprøjt alle strømførende dele med siliconespray (Pronto)
Der stilles store krav til akumulator i den kolde tid. Lader og starter skal selvfølgelig være ok, som 3773 siger

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 07-03-05 14:03

...yes Valde, men hvis starteren ikke går i indgreb, er det vel den der skal have en overhaling. Men ellers er vi enige.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 07-03-05 14:05

Du siger, at starteren ikke tog fat.
Vil det sige, at motoren ikke drejede med rundt som når den normalt skal starte??

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 07-03-05 14:46

Ja 3773 eller startkransen, man oplever med ældre biler at der ryger et par tænder i startkransen, så må man rokke med bilen til starteren møder et sted med tænder

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 07-03-05 14:55

Arhhh det er sjældent Valde. 10 mod 1 på at det er spolen der skal slæbe indgrebet til, der går træls. Elektromanden skiller sådan en ad i en ruf. Renser pusler og smører -> samler igen og det duer. Da jeg kørte i maget gamle kasser (i mine unge dage,) skete det sgu tit! Jeg har endnu ikke prøvet at skifte startkrans, men startere har jeg prøvet en del af.

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 07-03-05 15:07

#773 Jeg protesterer da ikke Jeg har kendt en tre stykker der måtte skifte startkrans, Den ene var en Kadett, de to andre den gamle Skoda model

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 07-03-05 15:18

Det var dælens. Har iøvrigt selv haft sådan en formel kadett, bare en C'er. Og den fik også en anden starter. Kørte naturligvis først i ca fjorten dage, hvor starteren skulle have bank med en krydsnøgle, inden jeg tog mig sammen til at skifte skidtet.

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 07-03-05 16:02

Sådan en starter er vi flere der har kendt

Kommentar
Fra : emesen


Dato : 07-03-05 17:04

Jeg har aldrig set en knækket tand på en startkrans.
Men jeg har tit oplevet at "bjælken" i startrelæet ikke kan overføre den store startstrøm.
Det kan også være en "hjælpende" smørekande på glideakslen for tandhjulet som er årsag tit at det går trægt og derfor ikke går i indgreb.

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 07-03-05 17:20

Typisk at bendixdrevet ikke kommer ud, på en "træt" startmotor,

men står og høvler rundt uden at tage fat, hen til el-mekanikeren som 3773 oså mener.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pims


Dato : 07-03-05 17:30

Hvis starteren ta'r fat og motoren drejer rundt men ikke går igang, kunne det godt tyde på fugt i de elektriske dele. Jeg havde det samme problem med min Corolla '81 forleden.
Da jeg tog strømfordelerdækslet af, var indersiden dækket af kondensvand, jeg tørrede dækslet af og lod det stå åben i en times tid så det kunne dampe af. Derefter drejede jeg nøglen og så var der liv i dyret igen og der har ikke været problemer siden. Hilsen Pims.

Kommentar
Fra : LineP1987


Dato : 07-03-05 18:02

Tak til alle

Jeg forsøgte at tørre de elektriske dele for fugt men jeg kunne stadig ikke starte bilen så jeg gjorde som 3773 og Keldd foreslog og skulle gerne have en bil der vil starte i morgen.

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 07-03-05 21:13

Det kan også tænkes, at dine kontakter i strømfordeleren ikke åbner tilstrækkeligt eller, at der er koksdannelser på hvilket kan give startproblemer, men du skulle nok fortælle om starteren drejer motoren rundt så man kan vúrdere om det er et starterproblem eller et tændings/karburator problem. Der kan være flere årsager til startproblemer så du skal komme med flere detaljer eller endnu bedre kør på værksted.

(Jeg har skiftet mange startkranse i min tid, men det har alle været på væsentligt ældre biler end der er tale om her. Solenoid kontakterne er blevet kraftigere så indgrebet er bedre.)

Kommentar
Fra : pims


Dato : 07-03-05 22:47

Har du haft tændrørene ude og renset dem? De kan meget nemt være årsagen til dit problem. Hilsen Pims

Godkendelse af svar
Fra : LineP1987


Dato : 08-03-05 13:52

Tak for svaret 3773.
                        

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 08-03-05 13:54

Hvad var så itu Line?

Kommentar
Fra : LineP1987


Dato : 08-03-05 15:51

Hej 3773 og I andre

Det var et problem med starteren men det er nu løst og kadetten er ude på vejen igen............ så pas på der er en kvinde bag rattet............... hi hi

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste