|
|
Hejsa.
Kan du ikke beskrive hvordan dit netværk er sat op...
Bruger du Router?? andre pc'er?? switche??? osv.
Hilsen
Kvolsgaard
| |
| Kommentar Fra : return |
Dato : 28-11-04 10:21 |
| | |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 28-11-04 10:26 |
|
ipconfig Skal have adgang igennem din firewall,for at virke,du har måske sat sikkerheden
for højt
| |
| Kommentar Fra : acronym |
Dato : 28-11-04 10:35 |
|
Kan du pinge netkortet på 127.0.0.1 ?????
Hvis ikke er det kortet som er problemet
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 28-11-04 10:37 |
|
du kan også prøve at give den adgang/tilføje den i din firewall og give den lov til at komme
igennem
i XP ligger den i>
C:\WINDOWS\system32\ipconfig.exe
og så benytte CMD bagefter
Manse9933
| |
|
Manse9933 Heder det egentlig ikke winipcfg. Det eller var det kun i win95.
Kvolsgaard
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 28-11-04 10:41 |
|
I xp hedder den ipconfig.exe,jeg er ikke klar over hvad den hedder i win95.
Mansse9933
| |
|
UPS... jeg blander spørgsmål sammen.. .Det var da ikke dette spørgsmål som omhandlede en win98 maskine med netværk... Sorry
| |
|
Hvor kommer din DHCP adresse fra?? Router/TDC/lokal DNS server??
Kvolsgaard
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 28-11-04 12:20 |
| | |
|
En hurtig måde at teste om det er Firewall er at deaktivere den. anmod om en ip. (ipconfig /renew). Teste ping. aktivere den igen.
Har du prøvet "ping localhost" eller "ping 127.0.0.1" virkede det?. Hvis nej er der er fejl med netkort eller driver til denne.
Hilsen
Kvolsgaard.
| |
|
Prøv gå ind under netværksindstilinger. Se egenskaber for dit netkort. Er protokolen TCP/IP installeret??
Kvolsgaard
| |
| Kommentar Fra : fnidder2 |
Dato : 28-11-04 12:51 |
| | |
| Kommentar Fra : fnidder2 |
Dato : 28-11-04 12:51 |
| | |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 28-11-04 12:52 |
|
Prøv at åbne Hjælp og support og gå til>
Brug værktøjer til at vise oplysninger om computeren og diagnosticere problemer>i venstre side>netværksdiagnosticering>angiv indstillinger for søgning sæt flueben i de funktioner du vil undersøge>og så> gennemsøg systemet,se så hvilken oplysninger du får der.
Manse9933
| |
| Accepteret svar Fra : kvolsgaard | Modtaget 220 point Dato : 28-11-04 12:53 |
|
Er ret sikker på at der er en fejl med driver til netkort eller netkortet.... Selv om du ikke er forbundet til noget netværk skal du altid kunne pinge localhost. det er altid en nem måde at teste om netværkskortet virker.
Hvilken dell model er det du har?
Kvolsgaard
| |
|
oki... Prøv og checke link til switch... Prøv evt med andet netkabel.
| |
| Kommentar Fra : fnidder2 |
Dato : 28-11-04 15:44 |
|
hvorn checke link
andet kabel har jeg prøvet no no
| |
|
Har du Router på?? eller køre du direkte på ADSL?
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|