/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Problemer med Nokia 3300
Fra : bassenborg
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 19-11-04 12:39

Jeg har lige købt en brugt Nokia 3300. Jeg ved ikke om det er mig der gør noget galt, eller om der er noget i vejen med telefonen. Problemet er når jeg plugger headsettet eller datakablet i telefonen, så skriver den: "Tilbehør ikke understøttet".
Jeg ved så ikke om det er porten i telefonender er noget galt med, eller om der mangler noget software.
Er der nogen der har noget kendskab til dette?

 
 
Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 110 point
Dato : 19-11-04 13:16

Er det et af disse headset, du har:
http://www.nokia.dk/phones/3300/enhancements.php?cat=655376 ?

Hvis ikke, er der den mulighed, at headsettet slet ikke er kompatibelt med telefonen,
og så er du jo nok blevet snydt.

Og ang. datakablet: Fulgte der ikke en cd med, indeholdende Nokia Datasuite?

Hvis der gjorde, og du har installeret den på computeren uden positivt resultat,
er du måske også blevet snydt her.

Dog vil jeg ikke ganske udelukke, at en opdatering af telefonen kan løse problemet,
men desværre "tillader" Nokia - i modsætning til fx Siemens - ikke, at man selv
opdaterer sin telefon.

Du skal derfor have det gjort i en servicebutik - fx hos Telecare eller Teleservice - men hvis
garantien er udløbet, vil det koste dig 250 kr.

Så i første omgang vil jeg foreslå, at du kontakter sælgeren og udbeder dig en
nærmere forklaring.





Kommentar
Fra : Rellom


Dato : 19-11-04 13:20

PS! Du skal dog lige være opmærksom på, at Nokia Datasuite kun kan køre på WinXP og Win2000,
men selv om du ikke har en af disse, burde headsettet stadig fungere.


Kommentar
Fra : bassenborg


Dato : 19-11-04 14:48

Jeg har det headset i midten.

Kommentar
Fra : Rellom


Dato : 19-11-04 16:11

Ok, ja, så burde det jo virke.

Så er der enten den mulighed, at telefonen trænger til at blive opdateret,
eller mere sandsynligt: Telefonen er defekt!

Uanset hvad kan du få det ordnet hos Telecare (eller et lign. sted), men hvis garantien er udløbet,
skal du jo desværre regne med, at det bliver pænt dyrt.

Har du forsøgt at kontakte sælgeren?


Kommentar
Fra : bassenborg


Dato : 19-11-04 17:12

Ja, hun siger at der ikke har været problemer hos hende. Men jeg prøver at kontakte hende igen, og hører om handlen kan gå tilbage. Først vil jeg dog lige skrive til Nokia-support, og høre om jeg gør noget galt.

Kommentar
Fra : banzon


Dato : 19-11-04 17:31

Der må være noget galt med stikket !!

Telefonen understøtter selvfølgelig alle originale headset´

Og mig bekendt kan du ikke sætte stikket forkert i telefonen, så der er nok ikke anden vej end at sende den til rep.

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg


Dato : 20-01-05 20:14

Tak for svaret Rellom.
                        

Kommentar
Fra : Rellom


Dato : 20-01-05 20:59

Selv tak.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste