|
| Sym jet 50 Choker tjek Fra : Brassovitski | Vist : 616 gange 150 point Dato : 14-11-04 20:22 |
|
Hej
Er der nogen der ved hvordan man kontrollerer at auto-elchokeren på en Sym Jet virker korrekt??
Jeg har fundet ud af i Hainz's bogen Twist and Go manual at man skal lade scooteren blive driftsvarm. lade den stå i 10 minutter og derefter måle modstanden mellem de 2 ledninger der går ned til spolen, efter at stikket er skilt af.
Men hvordan virker systemet??? Hvad er det der styrer spændingen til spolen, og hvad kan evt. være defekt når der er problemer med koldstart?? Jeg har tjekket benzinsystemet og skiftet slangen til en klar så jeg kan se at pumpen virker og benzinen ikke løber tilbage. Maskinen skal starte 6-8 gange på elstarteren før der er liv i den, og så skal den gå mindst 1 min. i tomgang inden den vil tage gassen. Problemet er først lige opstået, så jeg tror ikke det har noget med justering af kaburatoren at gøre.
| |
|
Hej.
Det er rigtigt nok at du ska gøre sådan som du har beskrevet, men jeg kan ikke forklare dig hvordan det virker.
| |
|
Det er rigtigt at modstanden i spolen ændre sig efter temperaturen, og derfor kan du måle OHM i kold og varm tilstand, og hvis den ændre modstand, er alt ok, men jeg er overbevist om at du bare har en forstoppelse i din karburator, har du haft svømmerhuset (Bunden) af din karburator, og gennemblæst alle huller og begge dyser (Hoveddyse og tomgangsdyse)
http://www.kandu.dk/dk/spg/11354
VH Palle Hansen
| |
|
Hej
Tak for svarene indtil videre jeg vendertilbage når jeg har tjekket karburatoren. Forresten hvordan kan en forstoppelse i karburatoren kun have betydning ved koldstart????? Når maskinen er varm er der jo ingen problemer.
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 150 point Dato : 15-11-04 22:02 |
|
I kold tilstand, er der langt det største behov for fed blanding, og hvis dyserne er delvis tilstoppede, såå.
Når motoren er godt varm, så er det lige før den kan køre på dampene, som man siger.
VH Palle Hansen
| |
|
Tak for svaret pallebhansen.
Du var inde på det helt rigtige. Det viste sig at stiften/nålen der går ned i kaburatoren, under chokerspolen, var knækket af. Så nu skal jeg bare have fat på en ny spole, så regner jeg med det virker. Ved samme lejlighed fik jeg så kaburatoren renset.
:-69
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|