En t-rex har disse begrænsninger:
1. = Gliderøret ved variomaticen.
2. = Et blindrør på udstødning.
3. = Røret ved trykfjederen (koblingen)
4. = Topstykket
Og efter at have hørt din forklaring, er jeg gået væk fra problemet med udstødningen.
Det er lidt svært at forstå hvad du mener: jeg har nu taget den originale vario på igen men med ny kilerem. = virker ikke gammel vario og gammal kilerem virker. Er orginal og gammel vario ikke det samme?
Nå men nok om det, da en orginal eller racer vario, bør give næsten samme omdrejninger og topfart, HVIS DE ELLERS GEARE HELT OP.
Hemmeligheden ved at fjerne begrænsningerne ved vario og evnt. kobling, er jo at remmen kan komme i toppen foran, og for at kunne komme i top, skal den jo kunne gå helt i bund bagi (Kan koblingen klemmes helt sammen)
Det kan være at fjederstyret hindrer koblingen i at gå helt sammen, ligesom hot50.
http://www.scooter-racing.dk/hot50.htm
Der er noget der tyder på at koblingsfjederen er for stram (Men den er jo ikke skiftet, så det er ikke til at forstå), for så kan remmen ikke så let komme ned, og scooteren gearer så ikke helt op.
Det eneste jeg kan sige med sikkerhed, er at der er noget galt ved vario eller kobling, for ved 9000 rms er det ligemeget med rullevægten, den burde være slynget helt ud i varioen.
Rullevægten har kun betydning for accelerationen op til 30km/t, men hvis de er for lette kan de ikke slynges helt ud HVIS FJEDEREN VED KOBLINGEN ER FOR STRAM.
Skil også koblingen ad, se efter der ikke er noget fedtstof på bakker og indvendig i skålen, ellers tør først af med sprit, og giv bakker og skål indvendig en omgang ned sandpapir, for at fjerne det hårde lag på bakkerne. Blæs støv væk med trykluft.
VH Palle Hansen