Ja det er en højtydende 2-taktsolie, mest beregnet til racing o.l. det kan være et problem at køre med racingolier, da din motor ikke kommer op i så høj temperatur, hvor olien da vil forbrænde, det gør den ikke i din, men sætter sig mere som et olielag i udstødning og tændrør.
Men ellers er det godt at køre med delsyntetisk, og endnu bedre med fuldsyntetiske olier.
Jaso er ikke navnet på olien, der sælges af flere forskellige firmaer, med deres tilsætningsstoffer i.
jaso: JASO Japanese Automobile Standards Organization
Nu skal en Maxi heller ikke køre med 4-5% blanding som i gl. dage, men 2,5-3%.
Så løsningen må være at blande en ny portion med alm. 2-taktsolie med ca 2%, og hælde oveni.
Så kan det godt være den stadig går lidt mærkeligt, indtil du blander igen.
Olien kan du give til en med tuncylinder, eller hvergang du blander, bruge 1% af,+2% af alm. 2-takts.
VH Palle Hansen
http://www.super-moto.dk/q8olis.htm
Exceeds API TC, JASO FC
Available Pack Sizes: 1L
Beskrivelse
Fuldsyntetisk 2-taktsmotorolie til moderne højtydende scootermotorer, som anbefales fortrinsvis til højtbelastede typer af totaktsmotorer i scootere, der kører under vanskelige forhold som konkurrence-, off-road- samt langturskørsel.
http://www.scanoco.dk/2StrokeMotoSyn.html