/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Biler
/
Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Biler
#
Navn
Point
1
dova
36582
2
alimak
21895
3
EA_HS
19179
4
refi
16217
5
transor
15483
6
Cortina01
14584
7
pallenoc
13678
8
3773
13117
9
geu
12469
10
Nordsted1
11856
Fartpilot og dieseløkonomi - P307
06-10-04 10:23
: berpox
06-10-04 10:33
: BjarneD
06-10-04 10:50
: Flash77
06-10-04 10:56
: 3773
06-10-04 11:16
: Flash77
06-10-04 12:10
: 3773
06-10-04 14:46
: hjkofoed
06-10-04 15:17
: BjarneD
06-10-04 17:03
: hjkofoed
06-10-04 18:41
: chaugaard
03-06-05 17:42
: Dkkasper
Fartpilot og dieseløkonomi - P307
Fra :
Dkkasper
Vist : 664 gange
100 point
Dato :
06-10-04 09:58
Jeg overvejer at få en fartpilot monteret i min P307 2,0 HDI.
Men nu er spørgsmålet... Er det bedre rent dieseløkonomisk med fartpilot end uden...
- og i givet fald kan det modsvare omk. til fartpilot på 4000 kr.?
Er der noget jeg skal tænke på og overveje inden fartpilot installeres?
Kommentar
Fra :
berpox
Dato :
06-10-04 10:23
Fartpilot er rent komfortudstyr.
Kommentar
Fra :
BjarneD
Dato :
06-10-04 10:33
På en turbodiesel kan du godt få økonomisk gevinst med en fartpilot fordi du holde farten konstant og i en vis udstrækning undgår egentlige accellerationer, som jo koster meget brændstof.
Jeg har indtil for kort tid siden kørt i en Punto JTD og der kunne jeg ved, at holde omdrejningstælleren så konstant som muligt under 2000 o/m opnå en væsentligt forbedet økonomi hvilket var let, at se fordi den model er udstyret med brændstofforbrugs måler.
Prisen på en monteret fartpilot er stor og du kunne sikkert sagtens opnå de økonomiske besparelser ved at lægge kørestilen om så du skal nok betragte det som en komfort som berpox skriver.
Accepteret svar
Fra :
Flash77
Modtaget 110 point
Dato :
06-10-04 10:50
De erfaringer jeg har med fartpilot er at de sparer noget diesel. Hvorvidt det kan svare sig i dit tilfælde afhænger jo meget af hvor mange km. du kører, din kørestil og om du kører meget i byen hvor der ikke er den store gevisnt ved at have fartpilot. Man kan få en del Diesel for 4000 kr. - men det er en rigtig rar komfort man får for pengene og en del af det (hvis ikke det hele) betaler jo sig selv i længden.
Kommentar
Fra :
3773
Dato :
06-10-04 10:56
Her hos os er besparelsen bestemt af synlig karakter (varebiler). Ligeledes er den fantastisk god til at undgå "upse-bøder" hvor højre fod pludselig bliver for tung pga hjemve. Har du meget motorvejskørsel så er det en fæl god aflastning. Ligeledes kan man kun anbefalede en fartpilot ved trailerkørsel (igen den med bøderne). 4 kg er måske lidt vel dyr. Prøv at spørge et andet sted, alternativt i tyskland eller Sverige. Peugeot Danmark har meget meget grimme priser på både stumper og ekstraudstyr. Min egen Pug trives fint med alle de uoriginale stumper vi kan skaffe.
Kommentar
Fra :
Flash77
Dato :
06-10-04 11:16
Ja, det skal også siges at mine erfaringer også er med varebiler - men jeg vil da tro det vil give den samme besparelse i en personbil. I vores firma har vi primært Peugeot Boxere og WV transportere der hver ca. kører 120.000 km. om året. Dem der har fartpilot i har afgjort en bedre dieseløkonomi end dem uden, men det afhænger stadigvæk også af føren, så det er svært at sætte et reelt tal på besparelsen.
Kommentar
Fra :
3773
Dato :
06-10-04 12:10
Nemlig, og vi kan også se at dem der anvender fartpiloten til at holde Hiacen på 160 ikke sparer en skid, hvorimod dem der kører rimelig almindeligt får op til et par km eller tre mere pr liter. Det ville jeg ikke uden videre overføre til en personbil, men det giver jo et fingerpeg. Største gevindst er comforten (og 0-bøder) efter min mening.
Kommentar
Fra :
hjkofoed
Dato :
06-10-04 14:46
du har fået det meste ovenfor, jeg vil blot tilføje, at fartpiloten er blidere i sine speedertryk end din fod, fordi den opdager, at du har mistet fart før du selv, og derfor kan nøjes med at reagere moderat. Besparelsen afhænger af dit køremønster, men komforten må være afgørende bedre, såfremt du kører længere stræk ad motorvej eller facadeløse landeveje.
Kommentar
Fra :
BjarneD
Dato :
06-10-04 15:17
Deri har hjkofoed ganske ret
Kommentar
Fra :
hjkofoed
Dato :
06-10-04 17:03
tak Bjarne
H-J
Kommentar
Fra :
chaugaard
Dato :
06-10-04 18:41
Jeg har også gode erfaringer med fartpiloten i min Mercedes E290 diesel, jeg henter tæt på 1 ekstra km. per liter når jeg bruger den, men lad være, hvis du kører med campingvogn og manuelt gear, så koster det!
Godkendelse af svar
Fra :
Dkkasper
Dato :
03-06-05 17:42
Tak for svaret Flash77.
Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Biler
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177560
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408942
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.