"kjeldgaard" <kjeldgaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:qjkT8.13913$va.1269943@news000.worldonline.dk...
> Hej,
> Jeg har Office Premium 2000 på min pc. Idag begyndte Word, Frontpage og
> Powerpoint at opføre sig besynderligt - lukkede simpelthen ned af sig
> selv, så snart de var åbnet eller hvis jeg foretog mig andet end at
> kigge på gamle filer. Accces og Excell var (tilsyneladende?) OK. Jeg
> hentede opgraderinger ned fra MS-hjemmesiden forleden og regnede med, at
> noget var gået galt et sted.
> Jeg prøvede derfor at reparere med installations-CD, men uden held. For
> ikke at bruge mere tid på en evt. fejl, af-installerede jeg hele
> officepakken for at geninstallere fra begyndelsen. Den starter også fint
> op, men når jeg skal til at skrive kundeoplysninger, dukker der
> minsandten en fejlmeddelelse op, der siger "Intern fejl 2318: Kontakt
> produktsupport for at få yderligere hjælp".
> Det kan jo vare syv lange og syv brede, før nogen fra MS reagerer på det
> og jeg skulle gerne bruge programmerne i weekenden - Er der mon nogen på
> KanDu, der har en anelse om, hvad dette betyder? Kan det være CD-rommen
> der er beskadiget, selvom der intet er at se?
> m.v.h. kjeldgaard
>
> --
En kendt ting. Hvis man har et serienr. med nogle bestemte kombinationer, så
vil en opdatering med SR1 deaktivere officepakken, idet stort set alle med
det serienr. er piratversioner. Dem som ikke har en piratversion, skal så
henvende sig til MS for at få et nyt serienr. Selv om du har afinstalleret,
har gaven fra MS gemt sig et sted i registreringsdatabasen, så den også kan
give fejl ved geninstallation.
Alt efter hvilken version af windows du har, kan du evt. redde det ved at
genindlæse en registreringsdatabase kopi fra før du opdaterede. Har du Me
eller XP kan du lave en systemgendannelse også fra før du opdaterede.
Kurt