/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Peugeot buxy
Fra : brinkland
Vist : 433 gange
200 point
Dato : 06-07-04 13:51

I forbindelse med udskiftning af krumtaps aksel, kan jeg se at den trænger til et nyt stempel.
Det er et 47,6 mm stempel der sidder i. Hvilket stempel kan anbefales ?.

Skal også skifte kobling, kunne godt tænke mig en kobling der tager lidt hurtigere fat.
Hvilken kobling kan anbefales ?.
Men jeg har brug for et cowboy-tricks til, at få den satans kobling af, den sidder sgu fast, altså møtriken.

 
 
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 06-07-04 14:00

Det kommer jo an på hvilken cylinder du har på ? Det skal jo helst passe sammen....

Du kan jo nøjes med at skifte koblingstrykfjederen til en hårdere, men hvis du vil have maksimalt ud af det så køb en Polini EVO 2G Kobling eller en Malossi MHR kobling, det er begge to ganske udemærket koblinger...

Du bliver nød til at få møtrikken af med en lufttryks-hammer, det er klart det nemmeste...

Kommentar
Fra : Mordex


Dato : 06-07-04 14:02

Du skal have et stempel der passer præcis til din cyllinder.
Og en god kobling er Polini 2-G kobling.
Og den får du bedst af med noget luftværktøj.

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 06-07-04 14:05

Du skal bruge et stempel lige nøjagtig fra det samme tunsæt, altså samme serie, man kan normalt ikke vælge frit. Så altså hvis du har en Hebo cylinder, så kan du ikke bare bruge Athena stempel, der kan jo være forskel på skørters mm længder.
Du skal normalt være glad for at koblingen ikke tager ved med det samme, så når motoren jo ikke op i ret mange omdrejninger, og yder så for lidt. Tuncylindre yder jo meget fordi de racer op i omdrejninger.
Men vil du have koblingen af, kan du somregel bare lade en sidde på knallerten, så baghjulet er blokeret, og med en topnøgle med fast håndtag, give et hurtigt ryk, ellers slås på håndtaget med en stor hammer, så møtrikken "hurtigt løsnes". Men har du en luftnøgle med slag i og kompressor, kan det også bruges( LIgesom på auto/dækværksteder bruger for at tage hjulmøtrikker af)
Nogle holder også koblingsskålen med en oliefiltertang.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon


Dato : 06-07-04 14:58

Hmm det har du ret i Palle, havde ikke lige læst at han faktisk skrev at den skulle tage fat før... Det lyder underligt, tror du mener at den skal tage fat senere, så den er oppe i flere opdrejninger før den tager fat...! Ellers skulle det være fordi du har en ond kobling på nu der er indstillet alt for højt !?

Kommentar
Fra : brinkland


Dato : 06-07-04 15:24

Jeg mener , at jeg skal gasse meget op, før den tager fat.

Kommentar
Fra : brinkland


Dato : 06-07-04 15:27

Har lige fundet ud af , hvilket stempel jeg skal have i.
Og det er et 47,0 mm stempel.
Koblings møtrikken har jeg også fået af, på et værksted.
Tror bare ,at jeg skifter koblings fjederen.

Kommentar
Fra : brinkland


Dato : 06-07-04 15:55

Hvordan skifter jeg koblingsfjederen ???

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 06-07-04 16:02

Næsten som en PGO:
http://pgo.dondata.dk/Guides/Adskille%20Kobling.html
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : brinkland


Dato : 06-07-04 19:40

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste