|
| Kommentar Fra : Dkkasper |
Dato : 12-05-04 21:35 |
|
Dette vil jeg tro du skal styre fra Excelfeltet du fletter fra... Jeg er faktisk ret sikker...!
Er de pga. nogle formler i feltet du fletter fra så brug formlerne til at runde op og ned i sammenhæng med de nuværende formler.
| |
| Accepteret svar Fra : Lars2000 | Modtaget 100 point Dato : 13-05-04 10:55 |
|
Du kan opretter et nyt ark hvor som du bruger til afrunding. Så skriver du følgende formel =AFRUND(A2;0) hvor A2 referere til den øverste højre celle som skal afrundes (det vil sige i det oprindelige ark). Herfra trækker du så først nedad og derefter til venstre. Hermed har du så et ARK (næsten identisk ark) med afrundede værdier i formler. du markere efterfølgende dette område og trykker kopier. Går tilbage til dit første ark og trykker "indsæt speciel" (højre mussetast). sæt kryds i værdier. Du skal stå i øverste højre hjørne på dit ark når du gør det. Med den sidste manøvre har du kopiere dine afrundede værdier oven i dine gamle værdier med skjulte decimaler, og kan dermed bruge dem til dit brevflet.
Tip: Der er forskellige Afrund formler i Excel (se under funktioner) som kan få den til at runde op eller ned.
Tip: =AFRUND(A2;0) nul i formlen fortæller hvor mange decimaler du ønsker at den skal afrunde med. =AFRUND(A2;2) vil altså afrunde med 2 decimaler.
God fornøjelse!
MBGH
Lars
| |
| Kommentar Fra : Hondaen |
Dato : 03-06-04 19:12 |
|
Hej,
havde næsten glemt dette spørgsmål, kandu var nede, hver gang, jeg forsøgte at svare. Det viste sig, at det er fordi MS har ændret noget i de nyeste versioner af excel - så man kan vælge hvordan filen skal behandles - kan ærlig talt ikke helt huske hvad jeg gjorde, men Lars 2000 får pointene for sin indsats...
| |
| Godkendelse af svar Fra : Hondaen |
Dato : 03-06-04 19:13 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|