|
| Accepteret svar Fra : ellebye | Modtaget 110 point Dato : 17-04-04 01:45 |
|
Stop, stop inden noget går galt. jeg skal nok gratis lave en liste til jer.
Lad spørgsmålet stå åbent til jeg har lavet databasen.
Men tak for tilliden.
mvh
ellebye
| |
| Kommentar Fra : Guild |
Dato : 17-04-04 01:53 |
|
> ellebye
Vi vil ikke have en liste, men vi vil have slettet alle de gamle spørgsmål.
Da du er en MEGET seriøs perosn på Kandu, vil Rasmus garanteret også lytte til dig.
Alvorligt ment: Dit initiativ er prisværdigt !
/PG
| |
| Kommentar Fra : Guild |
Dato : 17-04-04 02:02 |
|
> Tedd
Når han har trykket "delete" 2-3000 gange, må der da være bare lidt tid til "ellebye" !
/PG
| |
| Kommentar Fra : natmaden |
Dato : 17-04-04 02:06 |
|
Er jeg gået glip af noget Ellebye ?
Natmaden
| |
| Kommentar Fra : Guild |
Dato : 17-04-04 02:12 |
| | |
| Kommentar Fra : natmaden |
Dato : 17-04-04 02:28 |
| | |
| Kommentar Fra : ellebye |
Dato : 17-04-04 13:21 |
|
Jeg skal foreslå følgende skrivelse til kandu, som, hvis der kan skabes enighed om, at jeg sender til kandu´s admin.:
--------------------------------------------------------------------
Til Kandu administration.
I forbindelse med omlægningen at det ny Kandu, syntes der at være en hvis interesse for at gøre noget ved alle de spørgsmål der ikke bliver lukkede.
Vi er fuld klar over, at Kandu er en ”vidensbank” og dette skal selvfølgelig også helst videreføres indenfor de besvarede spørgsmål og indlagte tip.
Mange giver dog udtryk for at de ubesvarede spørgsmål blot hober sig op til ingen nytte.
Følgende ændringer skal herfor forslås:
1. I det omfang man kan spore de almindelige brugere, skal der lægges den spærring ind, at man ikke kan have mere end eet brugernavn.
2. En funktion i Kandu der automatisk giver spørgeren mulighed for at lukke sit spørgsmål, inden det bliver slettet.
3 Ubesvarede spørgsmål slettes automatisk efter en nærmere fastlagt periode, eksempelvis 3 måneder løbende.
Pointene går blot tabt, hvilket dog ikke anses for noget problem.
Følgende fordele syntes umiddelbart klare:
a. Det er lettere at spore en bruger der ikke lukker sit spørgsmål, hvor enten Kandu, eller brugerne selv her i foraet kan minde personen på, at lukke sine spørgsmål.
b. Kandu’s database vil blive kraftigt reduceret til fordel for både Kandu og brugerne, da man må formode et hurtigere forum ved alle andre funktioner i Kandu.
Ovenstående skal opfattes som forslag til det nye Kandu, og ikke et spørgsmål som er af presserende art, som ikke behøver at blive taget aktion på her og nu.
Med venlig hilsen
------------------------------------------------------------------
Meningstilkendegivelser ønskes.
ellebye
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 17-04-04 14:08 |
|
Njarh, jeg er som sædvanlig uenig. Sålænge der ikke er et rent teknisk problem i at lade spørgsmålene stå åbne, så synes jeg, det er ok at man ikke lukker dem hvis man ikke har fået et brugbart svar.
Der er jo også det irriterende problem, at når et spørgsmål først er lukket, så koster det et større eller mindre antal points at se tråden og svarene. -Og så lukker man jo også for flere (mere eller mindre intelligente) forslag til løsninger.
Hvis der opstår et eller andet problem for mig, som jeg gerne vil have kandus hjælp til, så starter jeg da tit med at søge i gamle spørgsmål for at se om andre har spurgt om noget tilsvarende. Så er det da dumt og ærgerligt, at skulle bruge måske 3x20 points for at se nogle svar, som alligevel ikke var relevante. ---Jeg er nok egentlig imod, at spørgsmålene overhovedet lukkes. Man burde i stedet efter 1-3 måneder stoppe med at sende mails ud til alle når der var nye indlæg. Så det kun er dem, der sætter "flueben", der får besked efter en vis tid.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 17-04-04 14:18 |
|
Du kan sagtens skrive videre i lukkede spørgsmål - mere lukkede er de ikke.
Men det sparer garanteret en masse plads på Kandu.
| |
| Kommentar Fra : ellebye |
Dato : 17-04-04 15:47 |
|
>Birgitta
Hvad er foremålet med at have ubesvarede spørgsmål liggende, når man ikke engang ved om svaret/svarerne er rigtige, eller har hjulpet?, det ved man da først når vedkommende har sagt god for svaret ved at lukke det.
Vidensdatabasen ligger jo i de afsluttede spørgsmål hvor man har en hvis garanti for, at svaret har virket.
Desuden ligger der en tidsmæssig horisont, hvorefter alle kan se et spørgsmål der er lukket, og hvis man ikke "forærer" sine ledige point væk, som mange jo gør, så er et svar til 10 % da en god investering.
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 17-04-04 18:34 |
|
JA!!! Fuldstændig enig, elleby! -med hensyn til at et afsluttet spørgsmål jo ligesom indikerer, at der er blevet svaret et eller andet relevant på spørgsmålet. DERFOR kan man da ikke lukke sit spørgsmål, hvis man ikke synes at man kan bruge nogen af svarene. Hvori ligger den garanti du omtaler, hvis man SKAL lukke spørgsmålet?
Og igen: så længe spørgsmålet er åbent, så er det også en indikation af, at man stadig gerne vil have flere svar.
Man betaler 10% for at se en tråd, der indeholder det ord, man har søgt på. Det er svært at se om det pågældende spørgsmål er blevet lukket efter et svar, som JEG har brug for. Derfor kan man være nødt til at købe flere spørgsmål for at undersøge hvad der er blevet svaret før. Og man har ingen garanti for at svaret er relevant. Nogle svar er noget med: "jeg har mailet resultatet til dig". Er DET noget at betale for???
| |
| Kommentar Fra : ellebye |
Dato : 17-04-04 19:57 |
|
Der er som sådan ingen garanti for noget som helst. Hverken at ubesvarede spørgsmål enten ikke er løst, at de er løst men spørgeren gider ikke lukke sig spørgsmål, men når du ser spørgsmål der er over 2 år gamle, så begynder det ligesom at blive irrelevant.
Ved lukkede spørgsmål er der den lille garamti at spørgeren er kommet med kommentar, eller det har fået 5 stjerner, eller det måske heller ikke er noget værd.
Men noget klinger inden i øret, at hvis en person under "knallert" ønsker et hurtigt svar fordi den ikke vil køre, og spørgsmålet ikke er lukket indenfor 3 måneder, så har vedkommende nok fået løst sit problem alligevel.
(under knallerter ca. 900 ubesvarede spørgsmål).
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 18-04-04 16:56 |
|
Hej ellebye. Hvordan vil du så løse det meget generende problem, som jeg påpeger? Nemlig at man betaler for at se svaret på et eller andet dyrt spørgsmål, og svaret er: "Jeg har sendt en mail til dig". ?
Såvidt jeg kan se, så kan man løse det ved at afskaffe pointsystemet, eller man kunne sige, at det kun er superbrugere, der skal betale for at se svarene.
Sålænge man ike gør noget ved det irriterende problem, så kan jeg altså ikke hidse mig op over, at der er nogen (undertegnede incl.) der "fylder op" på nettet med spørgsmål, der ikke bliver lukket.
Men jeg er også "Vædder". Du er sandsynligvis "Jomfru" eller "Tyr".
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 18-04-04 17:21 |
|
YIDRKKK!!
SUPERBRUGER!!
Tror du, jeg er pointnarkoman?
Jeg forsager Kandus pointsystem og alle dets onde gerninger! -Vig fra mig Satan!!!
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 18-04-04 17:30 |
|
Jamen det er da også frivilligt - men det ville da give dig nogle flere point at "købe" for, og så var det problem jo løst.
Om du er normalbruger eller superbruger er jo for så vidt ligegyldigt - Du behøver ikke at benytte dig af Kandu mere af den grund.
| |
| Kommentar Fra : ellebye |
Dato : 19-04-04 22:49 |
|
Hej refi.
Jeg har sendt skrivelsen til kandu, så er det blot at se tiden an.
mvh
ellebye
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 22-04-04 02:45 |
|
>Elleby
Helt fint
Gambrinus
| |
| Godkendelse af svar Fra : refi |
Dato : 22-04-04 08:17 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|