Indholdsfortegnelse
Benytter du dine overskriftstypografier kan du smertefrit oprette en indholdsfortegnelse. Normalt
gør man det nok, når man er mere eller mindre færdig med skrivningen, men man kan i
princippet gøre det før eller mens man skriver. Man indsætter nemlig i virkeligheden et felt, som
kigger dokumentet igennem og tager en kopi af de overskrifter, man har benyttet.
Når man tilføjer tekst, skal indholdsfortegnelsen blot opdateres (F9) ligesom andre felter.
Opret indholdsfortegnelse
Sæt markøren på det sted i dokumentet, hvor du vil have indsat indholdsfortegnelsen. - Det er
en god ide, at lave den i slutningen af dokumentet.
Ikke fordi den fysisk skal placeres der, når du har skrevet værket ud, men fordi side 1 af teksten
så automatisk vil få side 1 i indholdsfortegnelsen. Placerer du den i begyndelsen af dokumentet,
vil den tælle sine egne sider med, så den egentlige tekst f.eks. først begynder på side 3.
Et sektionsskift kan også klare ærterne. Lav en tom sektion i starten af dokumentet og opret
indholdsfortegnelsen. Gå ind i Sidehovedet i anden sektion og formatér sidetallet til at starte
med side 1. Under alle omstændigheder bør du lave en særlig sektion på en ny side til indholdsfortegnelsen.
Når du står det sted, du vil have den, klikker du Indsæt, Indeks m.m. og fanen Indholdsfortegnelse.