/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
reklamation??
Fra : palle22
Vist : 432 gange
25 point
Dato : 15-02-04 11:17

Jeg har købt en delvis samlet pc, som i følge fakturaen er med en glacial tech køler, men der sidder en boxed cpu i systemet. det er 3 måneder gammelt. har jeg ret til at tilbage kalde handlen???
nogen der ved det med sikkerhed?
venlig hilsen palle

 
 
Kommentar
Fra : Better_Performance


Dato : 15-02-04 11:18

Du kan med sikkerhed ikke tilbagekalde handlen efter 3 måneder

Kommentar
Fra : palle22


Dato : 15-02-04 11:24

Okay, heller ikke selvom jeg har fået noget andet end det jeg har bestilt? Hvad kan jeg så? Forlange at få skiftet den "forkerte" del ud?

Kommentar
Fra : Better_Performance


Dato : 15-02-04 11:28

Du kan ikke forlange ret meget når der er gået 3 måneder, så skulle du have reageret tidligere, men du kan da forsøge at få delen ombyttet, hvor stor er forskellen i funktion og pris?

Kommentar
Fra : emesen


Dato : 15-02-04 11:29

Du har et lille problem med >påstand mod påstand< desværre.
Der står garanteret også et sted, at der tages forbehold for evt. ændringer i specifikationer.
Emesen.

Kommentar
Fra : bentjuul


Dato : 15-02-04 13:49

palle22
Det ser ud til at du skulle have reageret på det noget før som de øvrige skriver, medmindre at du kan bevise at sælgeren har handlet svigagtig og det tror jeg sagen er for lille til. Prøv at se det her lille uddrag af købeloven:

Citat
Reklamation over mangler

§ 81. Vil køberen påberåbe sig en mangel, skal køberen give sælgeren meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at køberen har opdaget mangelen. I modsat fald taber køberen retten til at påberåbe sig mangelen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at køberen opdagede mangelen, er altid rettidig.
§ 82. § 81 gælder ikke, hvis sælgeren har handlet i strid med almindelig hæderlighed eller groft uagtsomt.


//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul


Dato : 15-02-04 13:54

Jeg glemte at skrive følgende.
Da din computer var delvist samlet, så har du med det samme haft den åben for at færdiggøre den, og du burde have reageret straks på den forkerte del.

//bentjuul

Kommentar
Fra : palle22


Dato : 15-02-04 18:16

men pointen er, at jeg ikke har forstand på computere, og ikke havde mulighed for at vide at det var den forkerte køler. Jeg opdagede først igår, at det rent faktisk er et andet produkt, end det der står på fakturaen. Jeg tror ikke forskellen i pris er over 100kr, men princippielt er det forkert, mener jeg

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 25 point
Dato : 15-02-04 18:54

Prøv at hør i forretningen om det er en fejl og om de vil ombytte køleren til det der står i fakturen, det kan jo godt være. Men som emesen skriver kan der stå "at der tages forbehold for evt. ændringer i specifikationer".
Men du må jo først og fremmest tale med dem i forretningen, men handlen vil aldrig kunne gå tilbage, og jeg tror ikke vi kan komme meget længere her på Kandu.dk i spørgsmålet.

//bentjuul


Godkendelse af svar
Fra : palle22


Dato : 15-02-04 18:55

Tak for svaret bentjuul.
                        

Kommentar
Fra : bentjuul


Dato : 15-02-04 18:57

selv tak

//bentjuul


Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste