On Sat, 16 Mar 2002 01:49:04 GMT, "urhammer" <urhammer.news@kandu.dk>
wrote:
>Fiat-forhandleren undsiger købeloven og garantien.
>
>Vores fabriksnye Fiat Punto viste sig hurtigt at have noget med det
>elektriske så nærlyspærerne sprang gentagne gange. Det blev påtalt to
>gange inden garantien udløb og pærerne blev skiftet, men ingen
>reparation. Efter garantiperiodens udløb (aug. 2001) foreslog sælger Fa.
>Sven Engstrøm A/S at det elektriske system skulle repareres, men for
>vores regning, der var jo ikke længer garanti! Vi protesterede og sælger
>indsatte “som et eksperiment” nogle modstande, som skulle forhindre “for
>høj strømstyrke”. Siden har blinklyset og det lange lys været ustabilt,
>men sælgeren fastholder at det ikke er hans ansvar og henviser os til
>Fiat Danmark. Vi har flere gange bedt om en anerkendelse af, at fejlen
>er blevet påtalt inden for garantifristen, men har kun modtaget
>nedladende bemærkninger.
>
>I salgsbetingelserne nævnes det under henvisning til købeloven, at køber
>har visse rettigheder, hvis sælger ikke reparerer påtalte fejl inden for
>rimelig tid. Vi har foreholdt sælger dette og hævder at udskiftning af
>pærer ikke er en reparation af fejlen. Når ikke sælger har kunnet komme
>os i møde på nogen måde har vi bedt om at få bilen ombyttet til et
>fejlfrit eksemplar, som er vores ret efter de udleverede salgsvilkår,
>men det er ikke blevet besvaret af sælger. Hvad gør man?
Desværre tager Forbrugerstyrelsen sig ikke af bilkøb. Kontakt Fiat
Danmark og/eller FDM.
Henning
hsb@FJERNESimage.dk