|
| Yamaha 4 gears??? Fra : Soulgrip | Vist : 791 gange 100 point Dato : 05-10-03 22:49 |
|
Hvordan er den bedste gearing hvis du vil køre hurtigt????
Lige nu kører jeg med 16/43, 44,5 mm Cylinder, 45 mm topstykke, 17,5 mm karburator, 18 mm indsugning......
En af mine venner prøvede at sætte et mindre bagtandhjul på så det var 16/34, men den kunne ikke komme op over 60 på lige vej, og kun ca' 80 ned af bakke.....
Og jeg har lige et problem mere....
Min yamaha kan kun trække 4 gear ned af bakke.... Jeg kan køre ca 85-90 i tredje når det er trukket helt ud, men når jeg så skifter til 4 så trækker den slet ikke og mister omdrejninger..... Nogle der ved hvorfor????
På forhånd tak..... Soulgrip
| |
| Kommentar Fra : Vito2000 |
Dato : 06-10-03 19:22 |
|
det er som sagt din gearing... men på min gamle 4gears havde jeg stort tandhjul for an med mange tænder.. kan sq ik huske hvor mange men mange. havde samme cylender og top stykke som dig.. kaburatorn var godtnok en home made en .. men den var pisse god ! husk at borepladen skal bores helt ud .. :D så den får noget at æde !! din vens knallert .. det er nok noget med kaburatorn !! det var det med min .. den ville heller ikke køre stærkere end 60 . men efter vi lavede kabu så ræsede den over 125 ! :D sååeh håber du kunne bruge det til noget ! Hygge og held og lykke
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 100 point Dato : 06-10-03 20:32 |
|
Ja jeg har/haft en del Fs1ér, så jeg mener mit svar er relevant, der er overhovedet ikke noget galt med din knallert, andet end den er for højt gearet.
Da gearudvekslingen er rent mekanisk, skal du geare den ned, så får du også mere optræk, og udnytter dine gear bedre.
Nedgearing er der intet mystisk ved, om man gør det foran eller bagpå er underordnet. Personligt foretrækker jeg at nedgeare foran, fordi det er lettere, billigere, og fortandhjulet slides hurtigere, og trænger derfor hurtigere til udskiftning. Det er klart at 1 tand mindre foran er det samme som 2-3 tænder mere bagpå, så man kan ikke sammenligne med andres maskine, da ikke 2 knallerter er lige slidt, og lige godt indstillet mm.
FS1 er født med 9-43 tandhjul og dit bagtandhjul er nok orginalt (det er også det panserne ser når de standser dig, så behold det, og sæt et 14 tands foran, så er den også mere rap inde i byen.
Du skal ikke regne med den kører meget stærkere end de 85-90 stadig, men nu i 4.gear.
Og det er klart at den mister omdrejninger nu når du gearer op, en tunet maskine kører jo netop på "omdrejningerne"
VH Palle Hansen
| |
| Godkendelse af svar Fra : Soulgrip |
Dato : 08-10-03 10:29 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
| |
| Kommentar Fra : Soulgrip |
Dato : 08-10-03 10:57 |
|
Men jeg tænkte på hvordan det kan være at min ven's knallert godt kan trække 16/43 i fjerde gear....?
| |
| Kommentar Fra : Soulgrip |
Dato : 08-10-03 10:59 |
|
og er der ikke et sted omkring holbæk hvor man kan købe det?? Jeg gider ikke bestille fra protuna... det er så pisse dyrt!
| |
|
Har han måske en anden udstødning, måske hvis du vælger en større strålespids (hvis du nu kører med en 180 så vælg feks 190), en større giver mere trækkraft, bedre smøring, og dermed bedre køling, kraftigere acc., op til en hvis størrelse. Til gengæld kan man ikke køre den helt så langt ud i gearene, men kan jo derfor måske alligevel opnå en højere topfart.
Når strålespidsens størrelse er rigtig vil knallerten slå over i 4-takt (tænder kun hveranden gang ), når man kører den helt ud. Man hører og mærker det ved at den holder igen i 1-2-3gear med "fulde omdr.", men 1 4.gear får den den extra trækkraft som extra benzin giver, og her må den kun ned ad en bakke slå over i 4-takt.
Så prøv først at "dysse den op" med en større strålespids. Den skal også være større hvis udstødningen bliver større, og den nævner du ikke noget om.
Jeg er enig i at dele er pisse dyre, og min mening er man skal holde medens legen er god (for i morgen tager solsortene din bike), det vigtigste er at maskinen starter og kører uden for mange omkostninger.
Her erlidt link:
http://www.west-import.dk/
http://users.cybercity.dk/~bbe8722/tuningstricks.htm
http://msp-tuning.dk/catalog/default.php?osCsid=3c6e79fb60de7a14ec9fca0fabb10141
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Soulgrip |
Dato : 09-10-03 20:26 |
|
Den sidste side er da kun til scootere....
| |
| Kommentar Fra : Soulgrip |
Dato : 09-10-03 20:31 |
|
Og min udstødning tror jeg nok hedder "proma type" eller sådan noget
| |
| Kommentar Fra : Soulgrip |
Dato : 10-10-03 18:39 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|