hejsa!
jeg er dybt uenig med ovenstående svar. Der er noget at gøre juridisk!!!!!
Den ansvarsfraskrivelse renseriet har skrevet er ikke holdbar. Hvis man har indleveret en genstand f.eks. til et renseri og der efterfølgende er påført genstanden en skade, så vil der være et krav på at få en form for erstatning.
Umiddelbart ville jeg foreslå følgende:
- Ret henvendelse til renseriet, og medbring kjolen. Forelæg sagen for den ansvarlige i renseriet.
- Hvis ovenstående ikke giver noget brugbart resultat, skriv et anbefalet brev til renseriet, hvori du forelægger sagen endnu en gang, og skriv hvilket krav du har. Dette kan enten være et realistisk økonomisk krav eller et krav om at renseriet evt. udbedre skaden på kjolen
Jeg ville angive i brevet at hvis renseriet ikke kan imødekomme dit krav, vil du rette henvendelse til forbrugerklagenævnet.
Såfremt du ikke modtager noget respons eller modtager en afvisning af dit krav ret da henvendelse til klagenævnet. Bilagt din dokumentation i for af billeder, kvittering fra rensning, fremsendt brev, og afvent.
Hvis der afsiges en kendelse fra forbrugerklagenævnet som giver dig medhold, er du stadigvæk ikke sikker p åat modtage erstatning. Forretningen kan reelt nægte at udbetale, og så vil det næste skridt være en sag ved domstolen - hvis man vil så langt.
En anden ting der kan påvirke renseriets syn på sagen, er at foreligge sagen for pressen. I første omgang den lokale presse i form af læserbrev e.l. Dette skal dog foregår i en sober og saglig tone.
Lad endelig høre fra dig herinde, hvad der bliver ud af sagen.
MVH
Henrik Hansen