/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
føler mig snydt af mekaniker!!!!!
Fra : sofine
Vist : 1591 gange
20 point
Dato : 28-01-02 07:41

Den 19.12.01 havde jeg min bil til reperation hos min mekaniker, han skulle gøre den synsklar + lave alt hvad der ikke var iorden. Det er en gammel bil jeg har opel kadett årg. 79, så han skulle give en pris på hvad det ville koste, at lave alt hvad der var brug for at lave, for at den kørte godt igen! 7000 kr så skulle den være klar, det sagde jeg tak til. 1 uge efter for jeg bilen tilbage og den lød værre end før. Jeg kører hen til mekanikeren igen, han har ikke tid før jul. Efter jul har han kigget på den og ville reparere den tirsdag d 29.1.2002. Det er ok,men bilen er brændt sammen for mig d. 27.1.2002. Nu mit spørgsmål er der ingen garanti!!!!!! Kan jeg slet ikke gøre noget andet end at betale mere og mere? havde jeg vidst det her havde jeg skrottet bilen, men jeg har betalt 7000 kr for ingenting. Det gør mig lidt sur. Hvad gør jeg????????

 
 
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 28-01-02 08:09


"sofine" <sofine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Qf658.1969$m6.149008@news000.worldonline.dk...
> Den 19.12.01 havde jeg min bil til reperation hos min mekaniker, han
> skulle gøre den synsklar + lave alt hvad der ikke var iorden. Det er en
> gammel bil jeg har opel kadett årg. 79, så han skulle give en pris på
> hvad det ville koste, at lave alt hvad der var brug for at lave, for at
> den kørte godt igen! 7000 kr så skulle den være klar, det sagde jeg tak
> til. 1 uge efter for jeg bilen tilbage og den lød værre end før. Jeg
> kører hen til mekanikeren igen, han har ikke tid før jul. Efter jul har
> han kigget på den og ville reparere den tirsdag d 29.1.2002. Det er
> ok,men bilen er brændt sammen for mig d. 27.1.2002. Nu mit spørgsmål er
> der ingen garanti!!!!!! Kan jeg slet ikke gøre noget andet end at betale
> mere og mere? havde jeg vidst det her havde jeg skrottet bilen, men jeg
> har betalt 7000 kr for ingenting. Det gør mig lidt sur. Hvad gør
> jeg????????
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kan du ikke forklare lidt nærmere hvad "brænder sammen" dækker over ?

Havde det noget at gøre med det arbejde som mekanikeren udførte på den
inden syn ?

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 525i 24v
Toyota Previa 2.4i



Kommentar
Fra : sofine


Dato : 28-01-02 08:38

Jeg fik et nyt topstykke i, efter det blev lavet brugte den meget olie, men den har altid gjort, som jeg også fortalte min mekaniker,at han skulle kigge på. Men haan sagde jeg skulle nok have en ny motor, fordi når man sætter et nyt topstykke i kan resten af motoren ikke altid klare det. Kunne jeg godt ha` tænkt mig at vide før jeg betalte!!!!!!!! det hørte med til reperationen på 7000 kr.
Det endte med at jeg brugte 1 L olie hver 3 dag. Vi blev enig i at han skulle skifte oliefilter, fordi den har altid brugt meget olie, måske var det nok, men han havde jo ikke tid!!!!! Det har han på tirsdag !! fedt!!!! Jeg har været meget påpasselig med at der var olie hele tiden, og igår aftes, da jeg var ude at køre stoppede den, og startede ikke igen.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 28-01-02 20:17

Jeg ved ikke hvordan det er med biler, men med andre varer som f.eks.
elektronik, siger loven, at der altid er 3 års reklamationsret på
reparationer. Så hvis det som er brændt sammen er noget som mekanikeren
allerede havde "lavet", så skulle du kunne få det lavet uden beregning
selvom han jo nok vil prøve at bilde dig noget andet ind, eller måske endda
ikke ved det.
Hvis du er i tvivl om noget, kan du altid ringe til forbrugerklagenævnet på
70 13 13 30.

Christian

"sofine" <sofine.news@kandu.dk> wrote in message
news:Qf658.1969$m6.149008@news000.worldonline.dk...
> Den 19.12.01 havde jeg min bil til reperation hos min mekaniker, han
> skulle gøre den synsklar + lave alt hvad der ikke var iorden. Det er en
> gammel bil jeg har opel kadett årg. 79, så han skulle give en pris på
> hvad det ville koste, at lave alt hvad der var brug for at lave, for at
> den kørte godt igen! 7000 kr så skulle den være klar, det sagde jeg tak
> til. 1 uge efter for jeg bilen tilbage og den lød værre end før. Jeg
> kører hen til mekanikeren igen, han har ikke tid før jul. Efter jul har
> han kigget på den og ville reparere den tirsdag d 29.1.2002. Det er
> ok,men bilen er brændt sammen for mig d. 27.1.2002. Nu mit spørgsmål er
> der ingen garanti!!!!!! Kan jeg slet ikke gøre noget andet end at betale
> mere og mere? havde jeg vidst det her havde jeg skrottet bilen, men jeg
> har betalt 7000 kr for ingenting. Det gør mig lidt sur. Hvad gør
> jeg????????
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Godkendelse af svar
Fra : sofine


Dato : 28-01-02 22:29

Tak for svaret Christian Bak.
                        

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 29-01-02 01:36


"Christian Bak" <cvb@vus.image.dk> skrev i en meddelelse
news:3c55a396$0$14012$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg ved ikke hvordan det er med biler, men med andre varer som f.eks.
> elektronik, siger loven, at der altid er 3 års reklamationsret på
> reparationer. Så hvis det som er brændt sammen er noget som mekanikeren
> allerede havde "lavet", så skulle du kunne få det lavet uden beregning
> selvom han jo nok vil prøve at bilde dig noget andet ind, eller måske
endda
> ikke ved det.
> Hvis du er i tvivl om noget, kan du altid ringe til forbrugerklagenævnet

> 70 13 13 30.
De tager sig ikke af klager over "dårlige" reperationer. Prøv hellere FDM!



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 29-01-02 14:37



"Christian Bak" <cvb@vus.image.dk> wrote in message
news:3c55a396$0$14012$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg ved ikke hvordan det er med biler, men med andre varer som f.eks.
> elektronik, siger loven, at der altid er 3 års reklamationsret på
> reparationer.

Hvor får du det fra ? Link eller lign. tak.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk




Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 29-01-02 15:26

> "Christian Bak" <cvb@vus.image.dk> wrote in message
> news:3c55a396$0$14012$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg ved ikke hvordan det er med biler, men med andre varer som f.eks.
> > elektronik, siger loven, at der altid er 3 års reklamationsret på
> > reparationer.
>
> Hvor får du det fra ? Link eller lign. tak.

Der er faktisk 5 års reklamationsfris på en reparation, mod
samme fejl naturligvis. FEM ÅR!
Se her: http://www.fbr.dk/taenk/nr172001/artikler/s6gemt.htm
Der er udsnittet af loven beskrevet nederst...

Mvh Ulle



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 29-01-02 18:19


"Ulrik V. Nielsen" <sut_min@hippie.dk> skrev i en meddelelse
news:3c56b0bc$0$62894
<KLIP>
> Der er faktisk 5 års reklamationsfris på en reparation, mod
> samme fejl naturligvis. FEM ÅR!
> Se her: http://www.fbr.dk/taenk/nr172001/artikler/s6gemt.htm
> Der er udsnittet af loven beskrevet nederst...
Hvor vil du så klage henne????

Hos FS kan du ikke klage:

Det kan du ikke klage over
Der er en række områder, hvor Forbrugerklagenævnet ikke kan behandle klager.
De vigtigste områder er:
Reparation af biler
Dele af og tilbehør til biler
Både og tilbehør til både
Køb og leje af fast ejendom
Dele af og tilbehør til fast ejendom
Håndværkerydelser vedr. fast ejendom




Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 29-01-02 20:34

Hør Sofine...vi vil gerne hjælpe dig men det er dælme svært at gennemskue
hvad "bændt sammen" dækker over!
Har du fået skiftet køler og mekanikeren har glemt at hælde kølervædske på
,står du rimeligt.
Har du derimod sprunget en toppakning efter at din mekaniker har skiftet
tændrør er det jo nok _noget_ urimeligt at mekanikeren skal skifte motoren,
ikke?
Hvad har mek. lavet på bilen og hvad er "brændt sammen"??

Henrik



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 29-01-02 20:51

> Hvor vil du så klage henne????
>
> Hos FS kan du ikke klage:
>
> Det kan du ikke klage over
> Der er en række områder, hvor Forbrugerklagenævnet ikke kan behandle
klager.
> De vigtigste områder er:
> Reparation af biler
> ...

Korrekt. Selvom de ville behandle klagen, så vil den konklusion de kommer
frem til jo heller ikke betyde noget, hvis dem man klager over, ignorer
den -
og den i øvrigt var til forbrugerens fordel.
Så må man gå rettens vej, hvis man vil have en dom. Men det kan Forbruger-
styrelsen vist hjælpe med i de tilfælde hvor det er nødvendigt.





Kommentar
Fra : sofine


Dato : 30-01-02 23:31

Jeg er uden bil nu. bundleje eller hvad det nu hedder er gået i stykker, åbenbart ikke noget min mekaniker kunne se da han gjorde bilen klar til syn. sådan er det.
Men tak for response!!!
hilsen sofine


Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408945
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste