/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Delvist stoppet filter?
Fra : dova
Vist : 374 gange
400 point
Dato : 08-10-18 15:18

Bilen Mercedes C220 CDI, som jeg ikke har meget forstand på.

Problem som jeg fik beskrevet:
1: Bilen var en dag pludselig træg at starte, men startede efter et par forsøg
2: Bilen kørte derefter fint 7-8 km for pludselig at gå i stå midt på en bakke.
3: Fører tænkte bil måske kørt tør og fylder diesel på selv om tank burde være ½ fuld
4: Bil starter efter lang tids køren med startermotor
5: Bil kører 1 km og bilen standses i 10 minutter
6: Bil igen svær at starte
7: Bil går igen i stå efter ca 500 meters kørsel
8: Bilen startes igen og kører 8-9 km, uden hårde accellerationer og med maks 60km/t.
9: Dagen efter starter bilen uden problemer og kører 10 km med et stop undervejs, uden problemer. Dog blev bilen efter sigende ikke presset.

Hvad er der galt?
Er det brændstoffilteret der er ved at stoppe til så forsyningen bliver utilstrækkelig i pressede situationer?
Eller er det noget alvorligere med brændstoftilførslen?



 
 
Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 400 point
Dato : 08-10-18 16:39

Tvivlsomt, men muligt. Du kan jo skifte det. Koster 90kr og tager 30sek

Kunne lige så godt være tryksensoren til dieselpumpen, den lavet den slags julelege.
Sæt om muligt en OBD-II conputer pp, kunne give dig et hint. Der kan sagtens lugge fejlkodet, selv om motor fejl lampen ikke lyser

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 09-10-18 02:14

Jeg har prøvet præcis det du beskriver, både med karburator og indsprøjtning.
Næste gang den går i stå, så skru omgående tankdækslet af. Giver det et lille suk, er tankventilationen stoppet.


Kommentar
Fra : bodillouise


Dato : 09-10-18 06:36

Jeg ville nok kører til værksted.
Ingen lamper der har lyst ? Hvornår har den sidst været til service ?

Kommentar
Fra : dova


Dato : 09-10-18 23:10

Gåden er endelig løst, problemet viste sig at være noget helt, helt andet, bilen havde simpelt hen bare været kørt tom for brændstof og hvad det medførte af luft i systemet

Fik flere oplysninger, nemlig at advarselslampe for reservetank havde lyst et stykke tid inden bilen gik i stå, men ejer troede ikke det passede den var på reserve fordi vedkommende aldrig havde kunnet fylde mere end ca 30 liter på når den lyste og tanken kan rumme 65 liter, og når pistolen på tanken slog fra, måtte tank være fuld, selv om måler aldrig havde vist mere end halv fuld.

Men bilen var faktisk kørt tør

Det viste sig, at bilen var sådan en der er uhyre svær at fylde brændstof på, og at når pistolen på tanken slår fra, så kan der "listes" yderligere 30 liter på.

Ja der kan man bare se



Godkendelse af svar
Fra : dova


Dato : 09-10-18 23:13

Tak for svaret thulin.

Jeg troede heller ikke helt på teorien med filteret

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408921
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste