|
| Motor koger? Fra : mig-selv | Vist : 467 gange 50 point Dato : 26-07-16 20:11 |
|
Motor/ kølevæske koger over efter et par minutter - køleren er iskoldt.
pludseligt opstået - ingen mislyde fra vandpumpe.
Vandet (kogende) stopper ved kølerens top udgang (fra vandbeholder). alle slanger er varme...
Forslag til fejl.
| |
|
så hænger termostaten...
Den skal blot udskiftes
Mvh Benjamin
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 26-07-16 22:43 |
|
Det var nu rart at have vidst hvad det er for en bil, og hvor gammel den er, for jeg har altså oplevet det ret ofte i gamle dage da jeg havde autoværksted. Jeg har endda oplevet kunder som ikke forstod at en ventilatorers også skulle være strammet til. Endog har jeg også oplevet at køleelementer var slammet til, eller stoppet af andre årsager.
Så det ville være rart om du kunne være seriøs, det er trods alt dig der har problemet.
| |
|
Hvis den bobler i vandet, når det ikke er på kogepunktet, så er der også gået en pakning.
| |
|
Det lader, ikke til at du har været heldig med dine køb af burhøns.... De er måske slette hjemme....
| |
| Kommentar Fra : nilsg |
Dato : 27-07-16 08:44 |
| | |
| Accepteret svar Fra : Eyvind | Modtaget 50 point Dato : 27-07-16 08:48 |
|
Termostat hænger.............tag den af og kør uden.
Holder den op med at koge - køb en ny termostat.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 28-07-16 12:02 |
|
Man må da ikke håbe at der kommer eksplosioner i din motor.
Men forbrændingen kan gå ud i vandkanalerne, men som regel suges der så også vand ind i forbrændingskammeret, med hvid røg til følge, ud af udstødningsrøret.
Hvid røg = vand
Sort røg = fed benzinblanding
Blålig røg = utæt toppakning ved oliekanalen.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 28-07-16 16:59 |
|
Citat Blålig røg = utæt toppakning ved oliekanalen. |
............ eller opslidt motor. LØSNING:
Køb ny motor, bil, cykel, eller vandrer sko.
M.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 28-07-16 18:22 |
|
Termostaten var gået, venter på en ny (99.-) motoren fejler intet = diverse røg udslip.
Citat ............ eller opslidt motor. LØSNING:
Køb ny motor |
Tja, en brugt kan købes for 1500.- så det er ikke der skal ofres de store penge.
Det ville dog være ærgeligt at skulle skifte motor, da den går som en drøm, og bruger hverken olie eller !!! vand, samt den kører op til 5km/l længere pr liter benzin end opgivet
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 28-07-16 20:55 |
|
Citat Tja, en brugt kan købes for 1500.- så det er ikke der skal ofres de store penge.
Det ville dog være ærgeligt at skulle skifte motor, da den går som en drøm, og bruger hverken olie eller !!! vand, samt den kører op til 5km/l længere pr liter benzin end opgivet |
Du er jo nok en dygtig chauffør. Inspireret af ovenstående....må jeg komme med en lille sand historie, om et fejlkøb.??
En dag jeg var på vej til Salling, i min Kadett C city, lød der pludseligt nogle høje knald, fra motoren. Hele bilen rystede. Jeg slog den hurtigt i stå. Fik bilen slæbt hjem. Jog ud til en hugger, da jeg var sikker på, motoren var himlet. Ny brugt motor. 900 kr. Gjorde klar til udskiftning hjemme i carporten. (Talje forbundet til tag spær). Jeg ville så lige prøve at køre bilen der ind. Startede den. Den gik fuldstændig normal. Skruede tændrør af. Een af dem manglede et stykke porcelæn. Er sikker på, det var det jeg hørte. Det er jo nok gået i klemme ved en ventil. Jeg kørte i bilen, med samme motor lang tid efter. Uden problemer.
900 kroners motoren, stod i skuret flere år efter. Til sidst skildte jeg den ad i stumper, og kørte den på lossepladsen.
M.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-07-16 02:31 |
|
Citat Du er jo nok en dygtig chauffør.Blink Inspireret af ovenstående....må jeg komme med en lille sand historie, om et fejlkøb.?? |
På ingen måde bedre end andre, men den er angivet til at køre 16km/l - kører jeg rimelig´frækt´ løber den 17-18 pr/l og er jeg rigtig flink ved speederpedalen render den over 20, men så er det også med friløb ned af bakker og trække den ud af gear langt fra kryds osv, især om vinteren er den økonomisk.
En ombytter motor har jeg i gamle dage kunne få til 500.- til en WV 1600.
Havde deb gang også et lignende tilfælde med en mærkelig ´klunk´ lyd og en vild hylen i flere dage, det viste sig at være en møtrik bag blæser/køler dækslet der havde løsnet sig - den skulle lige ´slibes´ til, så var problemet løst
| |
| Godkendelse af svar Fra : mig-selv |
Dato : 30-07-16 20:14 |
| | |
|
Citat Kommentar
Fra : Er onlinemig-selv
Dato : 26-07-16 22:14
Citat
så hænger termostaten...
Den skal blot udskiftes
Mvh Benjamin
Hahahahaha
Den kan selv ´bur høns´ finde ud af - altså, ikke noget jeg kender til men jeg er da hjemme med meget VARM motor/ med nedsat ydelse - da jeg aldrig har oplevet problemet før - EJ heller bobler i vandet - nærmere bobler i Benzinen.
Av |
Godt gået...
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|