|
| Sætter ud på 1 cylinder Fra : mig-selv | Vist : 538 gange 100 point Dato : 24-06-16 21:53 |
|
Hvad kan det være?
Til stoppet benzin tilførsel - indsprøjtning Polo årgang 1997.
Dårligt tændrør.
Ventil løftere der hænger.
Baghjul der er punkteret????
Oplevede problemet første gang da jeg tabte bagerste lydpotte for en måneds?? tid siden og måtte køre 200 km uden, det gik dog hurtigt over igen - et par km efter.
Nu den sidste uge har det været hver dag, og kun indtil motor bliver varm - og i dag tænder den ene cylinder ikke, har ikke lige set nærmere på tændrør, da de/ motor er særdeles varm.
Ingen banken eller anden støj fra motor.
Først troede jeg det var regn/ fugt i luften, men knasttørt i motor rummet.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 24-06-16 22:28 |
|
Sådan en god(t) brugt VW, er den med elektronisk tænding ?? Eller er den med hele moletjavsen af Strømfoder, rotor og platiner ??
De sidste har jeg leget meget med, på mine gamle Kadett`er.
Det er nok bare opstød i tændrørerne.
M.
| |
|
Citat Baghjul der er punkteret???? |
Njaaaaaarh, det tror jeg ikke på, så ville den sætte ud på 2 cylindre. Hmmmmmm.... har du tjekket om klappen til handskerummet sidder løst..? Muligvis ligger fejlen der.
Mvh.
Avtu eksperten
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 25-06-16 20:01 |
|
Tror det bare er et tændrør, det er en monopoint karburator (ifølge diverse manualer) men ved Thansen er det en gasspælds, så den burde få benzin til hver cylinder.
Og jo, der er strømfordeler osv = ellers kunne den sikkert ikke starte.
Handskerummet er tjekket for fejl og mangler, så jeg går videre til bagklappen.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 25-06-16 20:15 |
|
Tror jeg har regnet problemet ud: Det er simpelthen kun en tre-cyl. motor.
Eller følgende udbedringer:
Citat Til stoppet benzin tilførsel |
Glæd dig over det sparer på benzinen - billig i drift.
Citat Ventil løftere der hænger. |
Tag en mukkert, og gi`dem et ordentlig slag. Alle 6-12 eller 16. Så hænger de ikke mere.
Citat Baghjul der er punkteret???? |
Husk at bruge frisk morgenluft.
M.
| |
|
Citat Sætter ud på 1 cylinder |
Husk, at kørselsfradraget skal reduceres med 25%
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 26-06-16 10:55 |
|
Cortina01, kan sagtens være inde på noget af det rigtige.
Start bilen åbn motorhjelmen, i buldrende mørke. Så vil du sikkert kunne se, gnisterne fyger på ydersiden af kablerne. Især hvis de er godt fedtede. Har selv oplevet dette.
M.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 26-06-16 21:22 |
|
Tændrør var synderen:
http://peecee.dk/upload/view/460321
Nu kører tank´en igen mormalt.
Citat Det kan sagtens være tændrør. |
Citat Tror jeg har regnet problemet ud: Det er simpelthen kun en tre-cyl. motor. |
Det kunne jo være at der var indlagt en gammel 2 takt Saab motor - men så burde den vel sluge en hel del olie??
Citat Husk, at kørselsfradraget skal reduceres med 25% |
Arbejder ikke / heller ikke i fritiden.. kan man stadig få bidrag/ afdrag
Lukker senere så alle kan nå at læse med - i disse kandu tider.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 27-06-16 06:44 |
| | |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 27-06-16 21:59 |
|
Det er vel bare den sædvanlige fejl 40/50
Start motoren > med et par fede læderhandsker tages et tændkabel fra.
Når det kan gøres uden at motoren stopper - har du fundet den cylinder som sætter ud.
Hvis du har en strand i nærheden, kan du lige sandblæse tændrørene
Du kan også prøve at køre på blandet benzin...............shell + lidt af den nye circle k
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-06-16 23:34 |
| | |
| Godkendelse af svar Fra : mig-selv |
Dato : 30-06-16 23:36 |
|
Citat Det er set før og ikke lige det folk udskifter specielt tit. |
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|