|
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-01-16 19:46 |
|
Næppe, vinterdæk har en anelse mere tryk end sommer dæk - og alt er sket inden for 14 dage.
Og dén fatter jeg bare ikke.
Så hvis dækkene er så ´besparende´ så kører jeg med dem om sommeren også...
| |
|
Måske skulle du oplyse, hvilke sommerdæk du havde før og hvilke vinterdæk du nu bruger?
Vinterdæk har jo blødere gummi end sommerdæk, så med de høje temperaturer vi har
i denne vinter, skulle der ikke være denne forbedring, tværtimod??
Noget taler for at der har været et eller andet galt med dine sommerdæk
og/eller monteringen, bremserne, stænklapper eller andet der gik imod???
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-01-16 21:58 |
|
Citat Du har sku' da fået sat størrer dæk/hjul på |
Ikke større end de gamle - men helt sikkert MERE mønster på vinterdæk.
Citat Noget taler for at der har været et eller andet galt med dine sommerdæk
og/eller monteringen, bremserne, stænklapper eller andet der gik imod??? |
Har renset bremserne, men,men,men - det var for rysten i rattet - skidt på skiven/belægning og det er et stykke tid siden.
Orker ikke at finde navne på dæk, men selv 2 typer sommerdæk (ekstra brede og til sidst originale) var der lav km/l på - så derfor jeg undrer mig at vinterdæk kunne køre længere pr liter - selve speedometeret/ GPS viser det samme.
Det kunne selvfølgelig være en bekandt der driller mig og har hældt benzin på midt om natten, men så burde de dukke op på mine overvågnings kamera..
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 30-01-16 22:56 |
|
Det kunne være at dine vinterdæk har mindre rullediameter end sommerdækkene. så viser km tælleren mere, og du tror at du har kørt længere mellem tapningerne.
Husk at bredere dæk normalt også har størrerullediameter.
| |
|
Du har regnet forkert.
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 31-01-16 13:46 |
|
Der er godt nok noget galt med min dyt, for den har sågu ikke ændret forbruget efter skift til vintersutter. Iøvrigt havde jeg den oplevelse, at jeg kørte igennem en snebunke på sommerdæk uden problemer, men havde skiftet til vinterdæk inden hjemturen - og endte med at sidde uhjælpeligt fast i selvsamme snebunke. med vintersutter!
Men! Men! Men! Du ændrer garanteret kørestil når det er glat og hvis det er en V8 på 7 - 8 liter vil det gavne brændstoføkonomien. Eller måske skal lommeregneren have skiftet batterier?
Hvor meget rummer tanken og hvad er normalforbruget?
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 31-01-16 13:53 |
|
Det er en V8 mig-selv har........................................ 2 Ventiler på hver cylinder.
Ps. mig-selv - Windows indbyggede "lommeregner" er rimelig nøjagtig, hvis du får brug for det.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 31-01-16 22:24 |
|
Citat Dem du plejer, at opfatte som et stakit. |
Citat lidt langsommere og mindre agressivt |
Syntes jeg ikke, men der har dog været en del tåge kørsel med stærkt nedsat hastighed og natkørsel på små veje.
Citat så viser km tælleren mere |
Speedometer viser 1 km for lidt, og afstand er samtidig målt med GPS.
Citat hvad er normalforbruget? |
MS lommeregner siger 15km/ og seneste 20km/l - og bilen er opgivet til 15,9 hvis jeg slår den op på nettet, manualen siger 20km/l på motorvej, hvilket er helt hen i vejret da forbruget er enormt over 100km/t
det kunne selvfølgelig være mit ½ nye batteri der gør forskellen...
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 01-02-16 11:21 |
|
Citat det kunne selvfølgelig være mit ½ nye batteri der gør forskellen... |
Kraftigt strømforbrug, herunder opladning.
Brug af Air kondition / klimaanlæg.
Vindmodstand.
.....Kan give øget benzinforbrug.
Ps. En af mine gamle kollegaer, Sagde engang:"Sikken strid modvind her til morgen - nu håber jeg, at vinden vender til jeg skal hjem.
| |
|
Citat det kunne selvfølgelig være mit ½ nye batteri der gør forskellen...Hihihihihi |
Er det en hybrid bil der pludselig kørere på EL halvdelene af tiden??
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 01-02-16 16:13 |
|
Måske har du en gang stemt på Niels Hausgård, så du altid kører for RYGVIND.
Et eller andet overnaturligt er der da galt. ??
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 01-02-16 17:17 |
|
Næppe en EL/ hybrid bil til de penge jeg gav 8000 og et godt batteri til hele 100.-
Men kom lige til at tænke på flere indlæg om biler der kørte langt/ længere på literen i tåget/diset vejr
http://www.kandu.dk/tip22558.aspx
i dag syntes jeg benzinmåleren opfører sig som den plejer, men kan ikke vide det før næste tankning.
| |
|
Hmmmm! Hvad bruger du lige benzin måleren til i forbindelse med beregningen af forbrug?????
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 01-02-16 20:11 |
|
Citat l i forbindelse med beregningen af forbrug???? |
Godt spørgsmål - syntes bare den i dag dykkede ned som den plejer efter 100km kørsel, men venter lige at se, til næste optankning.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 01-02-16 20:26 |
|
Altså:
Fyld tanken
Kør antal kilometer
Fyld tanken
Tænd regnemaskinen.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 04-02-16 01:04 |
|
Gør jeg også - men den regner åbenbart bedre end der sneér udenfor.
Nu er den tilbage i gamle gænge - og lidt mere tørstig..
Tror der har været medvind alle veje jeg kørte på den tank benz..? og så er mobilens MyTracks App holdt op med at virke, så det kan muligvis være den der regner/ som det blæser.
| |
| Godkendelse af svar Fra : mig-selv |
Dato : 04-02-16 01:06 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|